خبری از iMac Pro یا Mac Pro نیست ولی منتظر یک غافل گیری بزرگ در رویداد فردا شب Peek Performance اپل باشید

به گزارش مجله آرنا، اپل فرداشب، 17 اسفندماه می خواهد رویداد Peek Performance را برگزار کند. انتظار می رود اپل محصولات زیادی در این رویداد معرفی کند؛ از آیفون SE نو با قابلیت 5G گرفته تا آیپد ایر نسل 5 و مک های نو.

خبری از iMac Pro یا Mac Pro نیست ولی منتظر یک غافل گیری بزرگ در رویداد فردا شب Peek Performance اپل باشید

برخی شایعات هم می گویند اپل در این رویداد یک iMac Pro یا یک Mac Pro نو با پردازنده های سیلیکون خودش معرفی خواهد کرد. با این حال، یک توییت نو مینگ چی کو، تحلیل گر معتبر و با سابقه محصولات اپل، نشان می دهد این شرکت تصمیمی ندارد تا سال آینده از آی مک پرو یا مک پرو نوی رونمایی کند.

مینگ چی کو با برجسته کردن پیش بینی های خود درباره کامپیوتری رومیزی مک اپل در سال 2022 و 2023، می گوید اپل در رویداد Peek Performance از آی مک پرو یا مک پرو با تراشه M رونمایی نخواهد کرد. در واقع، انتظار نمی رود اپل در سال جاری مک های نوی معرفی کند و باید در سال 2023 منتظر آن ها باشیم.

کو می گوید اپل در سال 2022 فقط یک مدل نو مک مینی معرفی خواهد کرد که قوی تر از نسل های گذشته است. کو بازه دقیقی برای معرفی و عرضه Mac mini 2022 اعلام نکرده است. مارک گورمن از بلومبرگ می گوید مک مینی نسل نو که قدرتمندتر از نسل های گذشته است؛ به محض اینکه یک محصول آماده عرضه به بازار شود؛ فروش آن شروع شده و اپل منتظر نخواهد ماند.

گورمن می گوید اپل چندین مدل از مک مینی نو را با تراشه نو که می تواند M2 یا نسخه نوی از تراشه M1 Pro باشد؛ آزمایش کرده است. طبق گزارش های او، تراشه نو می تواند یک SoC هشت هسته ای باشد که چهار هسته در بالاترین سطح کارایی و چهار هسته در سطح بهینه هستند و از یک GPU ده هسته ای نیز سود می برد. گورمن می گوید اپل، مک مینی نو را در رویداد فردا معرفی خواهد کرد.

پس غافل گیری بزرگ اپل در رویداد Peek Performance چیست؟

هفته گذشته، گزارش نوی منتشر شد که می گفت اپل در حال توسعه نمایشگر نوی به نام Apple Studio Display است. حالا، یک گزارش نو می گوید شاید این مانیتور در رویداد فرداشب اپل معرفی شود.

مارک گورمن و مینگ چی کو هر دو اعتقاد دارند اپل سال جاری یک مانیتور 27 اینچ نو معرفی خواهد کرد. گورمن می گوید اپل از ماه ها پیش، فرآیند توسعه و ساخت این مانیتور نو را به اتمام رسانده و قرار بوده در سال گذشته معرفی شود ولی این اتفاق نیفتاد و اکنون اپل می تواند مانیتور نو خود را در رویداد 8 مارس عرضه کند.

اگرچه هر دوی این تحلیل گرهای محصولات اپل به نام مانیتور نو این شرکت اشاره نکردند ولی می توان حدس زد همان مانیتور Studio Display است. آخرین مانیتور داخلی اپل در سال 2019 و در کنار مک بوک پرو اینتلی معرفی شده است و سال ها است منتظر ارائه یک مانیتور خارجی نسل نو از این شرکت هستیم.

این نکته را هم باید اشاره کرد که مانیتور Studio Display با مانیتور مقرون به صرفه ای که چندی پیش شایع شد اپل می خواهد وارد بازار کند؛ فرق دارد و انتظار می رود مانند مانیتور Pro Display XDR برای حرفه ای ها و عاشقان بازی و تولید محتوا باشد.

باید منتظر شروع رویداد Peek Performance اپل در فرداشب باشیم تا ببینیم چه محصولاتی عرضه می شود ولی قطعا اپل محصولات جذابی برای این رویداد خود در نظر گرفته است؛ این نکته را می توان به راحتی از نام این رویداد فهمید!

منبع: یک پزشک
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1991

به "خبری از iMac Pro یا Mac Pro نیست ولی منتظر یک غافل گیری بزرگ در رویداد فردا شب Peek Performance اپل باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبری از iMac Pro یا Mac Pro نیست ولی منتظر یک غافل گیری بزرگ در رویداد فردا شب Peek Performance اپل باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید