یکی از مهم ترین اجزای آیفون 11 اپل هم اکنون توسط ال جی در حال ساخت است

به گزارش مجله آرنا، هفته پیش خبری منتشر شده بود مبنی براینکه ماژول دوربین آیفون 11 توسط شرکت ال جی در حال ساخت است. اما ظاهرا تنها ساخت ماژول دوربین آیفون ها به عهده ال جی نیست و این شرکت درحال ساخت نمایشگر اولد (OLED) برای این گوشی ها نیز هست.

یکی از مهم ترین اجزای آیفون 11 اپل هم اکنون توسط ال جی در حال ساخت است

این اولین بار است که ال جی ساخت بخشی از گوشی های اپل را برعهده می گیرد و طی قرارداد جدیدی که با این شرکت به ثبت رساند موظف است 10 درصد (6 الی 7 میلیون) از پنل های اولد آیفون ها را فراوری کند. اینطور که به نظر می رسد، نمایشگر بکار رفته در آیفون 11 5.8 اینچی و آیفون 11 پرو 6.5 اینچی از جنس اولد خواهد بود. این درحالی است که محتمل است آیفون 11 6.1 اینچی به پنل LCD مجهز باشد.

درحالیکه از سامسونگ به عنوان شرکت پیشرو در زمینه طراحی نمایشگرهای اولد برای گوشی های هوشمند یاد می شد، اما ال جی با عبور از ارزشیابی کیفی اپل توانست ساخت تعدادی از نمایشگرهای آیفون های جدید را برعهده بگیرد. البته سامسونگ نیز برای اپل پنل های اولد فراوری خواهد نمود.

اما در کنار سامسونگ و ال جی، شایعه شده که شرکت دیگری نیز ساخت پنل های اولد برای نمایشگرهای آیفون را برعهده خواهد داشت. اگر اپل تصمیم بگیر همه آیفون های جدید خود را به پنل اولد مجهز کند، برای کاهش هزینه های خود باید از پنل های ارزان قیمت تری استفاده کند که گفته می گردد اپل در حال تست نمایشگرهای ساخته شده توسط شرکت چینی BOE است.

شرکت یاد شده در حال حاضر وظیفه فراوری پنل های LCD برای آیپد و مک بوک را برعهده دارد و بزرگ ترین فراوری کننده نمایشگر در چین به حساب می آید. جالب اینجاست که BOE در حال مذاکره با ال جی است تا نمایشگر گوشی های این شرکت را فراوری کند!

اولین قاب محافظ آیفون 11 با جایگاهی برای اپل پنسل معرفی گردید!

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، اپل در کوشش است قیمت تمام شده آیفون 11 را حدالامکان کاهش دهد. مسلما این شرکت حداقل یکی از گوشی های جدید خود را با فناوری 5G معرفی می نماید و اگر بخواهد برای پنل بکار رفته در نمایشگر هم زیاد هزینه کند، کمتر کسی توانایی خرید آیفون های 5G را خواهد داشت. چراکه اپل در حال حاضر باید هزینه زیادی صرف چیپ هایی با قابلیت پشتیبانی از 5G کند.

از طرفی ظاهرا ال جی در ساخت پنل های کوچک و سایز متوسط با مشکل روبرو بوده و روند فراوری نیز به کندی پیش می رود. درواقع ال جی باید برای جلب رضایت اپل بیشتر از این ها کوشش کند. چراکه اپل در کوشش است وابستگی خود به سامسونگ را تا جایی که ممکن است کمتر کند. بدین ترتیب شاید بار دیگر از پنل های شرکت ژاپن دیسپلی (Japan Display) استفاده کند.

این شرکت وظیفه فراوری پنل های LCD بکار رفته در آیفون XR (با نمایشگر رتینا مایع) را بر عهده داشت اما وقتی اپل تصمیم گرفت دیگر از این نمایشگر استفاده نکند و به سمت پنل های اولد رفت، ژاپن دیسپلی با شرایط بدی روبرو شد. اپل اوایل سال جاری حدودا 100 میلیون دلار برای یاری به ورشکستگی ژاپن دیسپلی روی این شرکت سرمایه گذاری کرد. درحالیکه اپل دیگر از پنل های این شرکت در گوشی های خود استفاده نمی نماید، اما قرار است تمام نمایشگرهای اولد ساعت هوشمند اپل واچ را ژاپن دیسپلی فراوری کند.

ازآنجایی که ژاپن دیسپلی ساخت نمایشگرهای اولد را شروع نموده، احتمال این هم وجود دارد که در آینده اپل بار دیگر از نمایشگرهای این شرکت در آیفون ها (جز آیفون 11) استفاده کند تا در این بخش به طور کلی خود را از سامسونگ جدا کند.

گفته می گردد اپل در تاریخ 10 سپتامبر 2019 (19 شهریور 98)، از آیفون های جدید رونمایی خواهد نمود.

اطلاعات تازه از آیفون 11 پرو، مک بوک پرو و آیپد پرو جدید در گزارش بلومبرگ

منبع: phonearena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 214

به "یکی از مهم ترین اجزای آیفون 11 اپل هم اکنون توسط ال جی در حال ساخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از مهم ترین اجزای آیفون 11 اپل هم اکنون توسط ال جی در حال ساخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید