سرعت کابل USB، C آیفون 15 و 15 پلاس محدود خواهد بود

به گزارش مجله آرنا، تقریبا تمام کاربران علاقه مند به آیفون می دانند که گوشی های سری آیفون 15 قرار است با پورت USB-C راهی بازار شوند. اما در این میان با توجه به سابقه اپل، نگرانی های زیادی در مورد نحوه عملی کردن این مشخصه وجود دارد. حالا بر اساس اعلام یکی از تحلیلگران، کابل های استفاده شده برای این گوشی ها خوشبختانه نیازی به دریافت گواهی مخصوص اپل ندارند و در نتیجه کابل ها و لوازم جانبی متنوعی را می توانید برای این گوشی ها با خیال راحت استفاده کنید.

سرعت کابل USB، C آیفون 15 و 15 پلاس محدود خواهد بود

البته همین افشاگر اعلام کرده که متاسفانه اپل پورت های USB-C استفاده شده در آیفون 15 و 15 پلاس را به استاندارد USB 2.0 محدود کرده است. این یعنی مانند پورت لایتنینگ فعلی، پورت های موردنظر از حداکثر سرعت 480 مگابیت در ثانیه برای انتقال اطلاعات پشتیبانی می کنند. از سوی دیگر سرعت شارژ این گوشی ها هم فقط 20 وات خواهد بود و بنابراین در این زمینه هم تفاوتی با نسل قبلی خود ندارند. البته اپل تصمیم گرفته همراه با این گوشی ها کابل USB-C به USB-C با طول 1.6 متر ارائه کند که برای مقایسه باید به طور 1 متری کابل فعلی اشاره کنیم.

البته خوشبختانه این کابل ها از استاندارد Power Delivery 3.0 پشتیبانی می کنند و بنابراین می توانند حداکثر سرعت شارژ 60 وات را انتقال دهند و در نتیجه از آن ها می توانید برای شارژ کردن آیپدها و حتی مک بوک ها استفاده کنید.

در مورد مدل های پرو و پرو مکس هم به نظر می رسد از سرعت شارژ و انتقال داده بالاتری پشتیبانی می کنند. این یعنی یا با استاندارد USB 3.2 Gen 2×2 (با سرعت 20 گیگابیت در ثانیه) یا Thunderbolt 3 (با سرعت 40 گیگابیت در ثانیه) روبرو خواهیم شد. باید خاطرنشان کنیم اپل برای آیپدهای مختلف هم چنین رویکردی اتخاذ کرده و مثلا آیپدهای پرو از Thunderbolt 3/USB 4 پشتیبانی می کنند و می توانند حداکثر سرعت 40 گیگابیت در ثانیه برای انتقال اطلاعات ارائه دهند.

در مورد سرعت شارژ مدل های پرو آیفون 15 هم شایعاتی در مورد پشتیبانی از حداکثر سرعت شارژ 35 وات منتشر شده که در صورت تحقق این سرعت، بسیار سریع تر از مدل های استاندارد شارژ خواهند شد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 شهریور 1402 بروزرسانی: 2 شهریور 1402 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2208

به "سرعت کابل USB، C آیفون 15 و 15 پلاس محدود خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت کابل USB، C آیفون 15 و 15 پلاس محدود خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید