بازداشت دو جاسوس داعشی در آنکارا

به گزارش مجله آرنا، دستگاه اطلاعاتی ترکیه از بازداشت دو جاسوس منتسب به داعش در آنکارا اطلاع داد.

بازداشت دو جاسوس داعشی در آنکارا

به نقل از پایگاه خبری آناتولی، دستگاه اطلاعات ترکیه امروز یکشنبه از بازداشت دو فرد منتسب به داعش اطلاع داد که اقدام به کار های اطلاعاتی در آنکارا می کردند و به همراه خود ویدئو های حمله اتریش را داشتند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع امنیتی نوشت: این تروریست های خارجی در اقدامی مسلحانه در داخل گروه داعش مشارکت داشتند. نیرو های پلیس خانه ای را که آن ها در آنکارا در آن مخفی می شدند، را مورد بازرسی قرار دادند؛ به شکلی که بسیاری از اسناد و دستگاه های الکترونیکی کشف شد. پس از آنالیز اسناد و مدارک یافت شده معین گشت این ها صحنه هایی از عملیاتی ترورریستی است که از سوی داعش در پایتخت اتریش در دوم نوامبر انجام شده و سبب از دست دادن جان 4 نفر شده است.

طبق اعلام این خبرگزاری، کارشناسان الکترونیک در پلیس ترکیه کشف کردند که یکی از متهمان از تلفن خود راهنمای کاربر را که شامل ویژگس معین مختصات و به اشتراک گذاری مکان یا نقشه سه بعدی می شده را پاک نموده است.

با توجه به این داده ها، کارشناسان فناوری اطلاعات در پلیس با جستجوی دقیق افراد بازداشت شده توانستند به بسیاری از فیلم ها و تصاویر موجود در دوره فعالیت آن ها در مناطق جنگی با داعش دسترسی پیدا نمایند.

همچنین این افراد پس از بازپرسی، به کاخ قضایی منتقل شدند و در آنجا دستور بازداشت آن ها تا زمان رسیدگی صادر شد.

از سوی دیگر پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه از دستگیری 19 تن به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش در استانبول اطلاع داد.

این افراد که همگی از شهروندان کشور های دیگر هستند در یورش همزمان نیرو های اداره مبارزه با تروریسم پلیس ترکیه به 16 مکان از پیش شناسایی شده در 9 منطقه استانبول دستگیر شدند.

به گفته مقامات امنیتی، این افراد که مدت طولانی در مناطق جنگی در عراق و سوریه حضور داشتند به صورت غیرقانونی وارد ترکیه شده و خود را برای عملیات تروریستی آماده می کردند. ، باشگاه مجله آرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1237

به "بازداشت دو جاسوس داعشی در آنکارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت دو جاسوس داعشی در آنکارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید