برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی از چرم و چوقا تا گلیم و جاجیم

به گزارش مجله آرنا، دوره های آموزشی صنایع دستی ویژه عموم در استان لرستان برگزار می گردد.

برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی از چرم و چوقا تا گلیم و جاجیم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش مجله آرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان سید امین قاسمی روز 27 مرداد 99 در این باره گفت: دوره های آموزشی کوتاه مدت صنایع دستی و هنرهای سنتی در شهرستان های الیگودرز و ازنا در حال برگزاری است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه نمود: در ادامه سلسله فعالیت های آموزشی به منظور توسعه و ترویج صنایع دستی و توازن بخشی اعتبارات، این برنامه در سطح کلیه شهرستان های استان شروع شده است.

قاسمی بیان داشت: اجرای این دوره ها با رعایت محدودیت های کنترل شده محیطی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و انجام کلیه پروتکل های بهداشتی و حفاظتی ارسال شده از وزارت بهداشت و همچنین حفظ فاصله گذاری اجتماعی، صورت پذیرفت.

معاون صنایع دستی لرستان در ادامه گفت: این دوره ها در شهرستان الیگودرز در رشته های چوقابافی، گلیم بافی، جاجیم بافی و در شهرستان ازنا در رشته های آیینه کاری و چرم دست دوز در حال برگزاری است.

افشین باباحسینی هدف اصلی از برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی فوق را ایجاد حرفه آموزی، نشاط و کسب مهارت های فنی، عمومی و تخصصی در حوزه هنرهای دستی و سنتی و با چشم انداز فراوری و اشتغال دیرپا در سطح جامعه بیان کرد و گفت: این دوره آموزشی با اعتباری بالغ بر 750میلیون ریال شروع شده و طی یک دوره سه ماهه به مدت 87 روز و مختص ایام تابستان 1399 است.

باباحسینی اضافه نمود: تمام کلاس های برگزار شده آموزش صنایع دستی توسط این اداره کل، به صورت رایگان برگزار می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1088

به "برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی از چرم و چوقا تا گلیم و جاجیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی از چرم و چوقا تا گلیم و جاجیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید