برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی و همایش ملی گردشگری دریایی در بندرعباس

به گزارش مجله آرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: نمایشگاهی برای معرفی صنایع دستی هرمزگان از هشتم دی ماه در بندرعباس برگزار می گردد و مهمانانی از سراسر کشور به این نمایشگاه دعوت خواهند شد.

برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی و همایش ملی گردشگری دریایی در بندرعباس

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش مجله آرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، صد و چهل و سومین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس با حضور رضا برومند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فائقه اتابک معاون گردشگری، سهراب بناوند معاون صنایع دستی، عباس امینی زاده شهردار، فاطمه جراره رئیس شورای شهر و اعضای شورای شهر بندرعباس یکشنبه 3 آذر در سالن جلسات شهرداری بندرعباس برگزار گردید.

رضا برومند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ساله این اداره کل پیشنهاداتی را برای تعامل بیشتر با شهرداری بندرعباس ارائه کرد و اضافه نمود: بازار ماهی فروشان تبدیل به بازارچه صنایع دستی و هنرهای بومی گردد که این امر حمایت از تولیدات و مشاغل خانگی و پشتیبانی از هنرمندان فعال در عرصه صنایع دستی و همچنین معرفی آثار هنرمندان این صنعت است.

نام گذاری بلواری به نام صنایع دستی

او در مورد نام گذاری بلواری به عنوان صنایع دستی اضافه نمود: بلوار حدفاصل میدان صادقیه و سه راه طلوع به عنوان بلوار صنایع دستی نام گذاری گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان در مورد اطلاع رسانی و معرفی بیشتر صنایع دستی به گردشگران گفت: در پنج نقطه شهر بندرعباس کیوسک اطلاع رسانی گردشگری و صنایع دستی برای هدایت مسافران و گردشگران ایجاد گردد.

برومند ادامه داد: همچنین پنج نقطه از مبادی ورودی شهر بندرعباس (حاجی آباد، میناب، خمیر، فرودگاه ، اسکله) به بیلبوردهای تبلیغاتی برای معرفی جاذبه های گردشگری اختصاص یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان در این جلسه پیشنهاد داد برای بندرعباس بافت تاریخی تعریف گردد و اضافه نمود: محدوده حمام گله داری، مسجد جامع اهل سنت، معبد هندوها تا کوچه کارگزاری به عنوان بافت تاریخی معرفی و بازسازی و سنگ فرش گردد و از ورود ماشین به این منطقه جلوگیری گردد.

او با اشاره به بحث مشوق های گردشگری به سرمایه گذاران این حوزه اضافه نمود: مشوق هایی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به سرمایه گذاران داده گردد تا فعالیت های سرمایه گذاری در بخش های گردشگری افزایش یابد.

برومند در مورد بازسازی و مرمت بنای تاریخی عمارت کلاه فرنگی گفت: عمارت کلاه فرنگی بندرعباس یکی از بناهای تاریخی این شهر است که مرمت و بازسازی آن باعث حفظ و صیانت از این اثر تاریخی می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان ادامه داد: به دنبال رونق گردشگری و صنایع دستی در شهر بندرعباس هستیم و هدف ما یاری به رشد صنعت گردشگری و صنایع دستی است و هیچ گونه چشم داشتی نداریم.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی هرمزگان و همایش ملی گردشگری دریایی

او ادامه داد: به همین منظور از هشتم دی ماه نمایشگاهی برای معرفی صنایع دستی هرمزگان در بندرعباس برگزار می گردد و مهمانانی از سراسر کشور به این نمایشگاه دعوت خواهند شد.

برومند تاکید نمود: کوشش ما برای شناساندن بندرعباس به عنوان پایتخت گردشگری دریایی است و به همین دلیل چهاردهم اسفندماه همایش ملی گردشگری دریایی در بندرعباس برگزار خواهد شد.

در ادامه فیصل دانش، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: اولین تلگراف خانه ایران در جاسک بوده است که باید به آن پرداخته گردد و به کشور و جهان معرفی گردد.

کیانوش جهانبخش، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز گفت: با تعریف غلطی که از توسعه داشته ایم بندرعباس را به عنوان یک شهر صنعتی معرفی نموده ایم و به گردشگری به اندازه کافی توجه نداشته ایم، در صورتی که ظرفیت های گردشگری این منطقه بسیار بالاست.

او ادامه داد: هدف ما داشتن شهری زیبا، سالم و تمیز است و وجود گردشگر باعث توسعه شهر خواهد شد و شهر خلاق فرصت دو ساله ای برای بندرعباس به منظور پیشرفت و توسعه صنایع دستی استان است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 488

به "برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی و همایش ملی گردشگری دریایی در بندرعباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی و همایش ملی گردشگری دریایی در بندرعباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید