بعد از خرید گلکسی اس 20 سامسونگ این 20 کار را انجام دهید

به گزارش مجله آرنا، هر کاربری بعد از خرید گوشی جدید تلاش می کند کارهای مختلفی انجام دهد که می تواند شامل تغییر پس زمینه یا حتی خرید کیس محافظ باشد. در این مطلب قصد داریم به 20 تغییر نرم افزاری برای گلکسی اس 20 اشاره کنیم که استفاده از آن را به تجربه لذت بخش تری بدل می کند. اگرچه این موضوع تا حد زیادی سلیقه ای است، ولی در هر صورت احتمالا بخشی از آن ها مورد توجه شما قرار می گیرد به خصوص باید بگوییم که بسیاری از این تغییرات را می توان برای دیگر گوشی های سامسونگ هم انجام داد.

بعد از خرید گلکسی اس 20 سامسونگ این 20 کار را انجام دهید

بهره گیری از دکمه های تنظیم صدا برای فیلم و موسیقی

در سال 2020 به سر می بریم و باید بگوییم که بسیاری از کاربران ترجیح می دهند گوشی خود را در حالت سایلنت یا ویبره قرار دهند. به همین خاطر استفاده از دکمه های تنظیم صدا برای بالا و پایین کردن صدای سیستم و نوتیفیکیشن ها چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد و بهتر است از این دکمه ها به صورت پیش فرض برای تنظیم صدای فیلم و موسیقی استفاده کرد. برای این کار، ابتدا این دکمه را فشار دهید و سپس با فشردن آیکونی به شکل یک فلش رو به پایین در منوی مربوطه، گزینه Use Volume keys for media را فعال کنید.

چیده شدن اپلیکیشن ها به ترتیب حروف الفبا

در بخش App Drawer گوشی های سامسونگ، چینش آیکون اپلیکیشن ها مانند هوم اسکرین است. این یعنی موارد جدید روانه انتهای فهرست می شوند و کاربران باید به صورت دستی آن را تنظیم کنند. برای تغییر این موضوع، App Drawer را باز کنید و بر آیکون سه نقطه در سمت راست بخش فوقانی ضربه بزنید و با انتخاب Sort، گزینه alphabetical را انتخاب کنید تا به ترتیب حروف الفبا نمایش داده شوند.

وسیع تر کردن هوم اسکرین و App Drawer

به صورت پیش فرض، سامسونگ تعداد اندکی از آیکون اپلیکیشن ها را در هوم اسکرین گلکسی اس 20 جای می دهد که با توجه به بزرگ بودن نمایشگر، بهتر است این تعداد افزایش پیدا کند. برای این کار، ابتدا بر بخش خالی هوم اسکرین انگشت خود را نگه دارید، روانه بخش تنظیمات شوید و سپس بزرگ ترین ترکیب یعنی 5 در 6 را برای آیکون ها انتخاب کنید. با این کار در هر صفحه تعداد بیشتری از آیکون ها نمایش داده می شود.

تغییر مرورگر پیش فرض به کروم

چنین توصیه ای مانند موارد دیگر تا حد زیادی شخصی است و باید بگوییم اگرچه مرورگر سامسونگ امکانات زیادی دارد، اما در نهایت بسیاری از کاربران با گوگل کروم راحت تر هستند. اگر شما هم از جمله این افراد هستید، در قسمت تنظیمات مربوط به اپلیکیشن های پیش فرض یا default apps، مرورگر را به کروم تغییر دهید تا تمام لینک ها در این مرورگر باز شوند.

استفاده از Gboard به عنوان کیبورد پیش فرض

بعد از خرید گوشی گلکسی اس 20 و در کل تمام گوشی های اندرویدی، چنین کاری باید انجام شود. کیبورد سامسونگ مانند بسیاری از شرکت های دیگر حرف زیادی برای گفتن ندارد و در مورد آن می توان به ضعف های متعددی اشاره کرد. مطمئنا اگر از Gboard استفاده کنید، دیگر هیچ وقت نمی خواهید به کیبورد سامسونگ برگردید.

مقایسه سرعت شارژ گوشی های گلکسی اس 20 سامسونگ

تغییر عملکرد دکمه پاور برای نمایش منوی ریستارت و خاموش کردن

به صورت پیش فرض، نگه داشتن دکمه پاور گلکسی اس 20 منوی مربوط به خاموش کردن و ریستارت را نمایش نمی دهد. چنین مشخصه ای بسیار آزاردهنده و غیرمنطقی است. برای اصلاح این مشکل، نوتیفیکیشن را به پایین بکشانید، بر آیکون پاور ضربه بزنید و در انتهای صفحه گزینه Side key settings را انتخاب کنید. از آنجا، می توانید عملکرد مربوط به Press and hold را به Power Off Menu تغییر دهید که مربوط به منوی موردنظر برای ریستارت و خاموش کردن است.

نمایش درصد باتری

برخی از کاربران می خواهند از درصد دقیق شارژ باتری گوشی خود خبردار شوند و عملی کردن این موضوع کار بسیار راحتی است. برای این کار، دو بار از سمت بالای نمایشگر به سمت پایین سوایپ کنید تا بعد از نمایش گزینه های موردنظر، بر آیکون سه نقطه ضربه بزنید. در بخش Status bar گزینه ای برای نمایش درصد باتری وجود دارد که بهتر است آن را فعال کنید. همچنین توصیه می شود اگر می خواهید آیکون تمام نوتیفیکیشن ها را در نوار فوقانی گوشی مشاهده کنید، گزینه All notifications را انتخاب کنید.

نمایش اسلایدر روشنایی نمایشگر در بخش quick settings

در همان منوی مربوط به آیکون سه نقطه که گزینه های نوار شرایط یا status bar قرار گرفته است، گزینه ای مربوط به اسلایدر روشنایی نمایشگر دیده می شود. با فعال سازی آن، دیگر برای مشاهده این اسلایدر لازم نیست دو بار از بالا به پایین سوایپ کنید، و با همان یک بار سوایپ می توانید این بخش را مشاهده کنید.

غیبرطرفال کردن نوتیفیکیشن های شرایط آب وهوا

اگر از اپلیکیشن گوگل استفاده می کنید و برای شرایط آب وهوا نوتیفیکیشن ارسال می کند، پس برای این موضوع به اپلیکیشن ثانویه احتیاجی ندارید. برای این کار، در بخش تنظیمات روانه قسمت اپلیکیشن ها شوید، Weather را جستجو کنید و تمام نوتیفیکیشن های آن را غیبرطرفال کنید. این کار عملکرد ویجت اپلیکیشن شرایط آب وهوا در هوم اسکرین را مختل نمی کند.

افزایش زمان مربوط به روشن ماندن نمایشگر

به صورت پیش فرض، نمایشگر گلکسی اس 20 و دیگر گوشی های سامسونگ به مدت 30 ثانیه روشن می مانند که برخی از کاربران تمایل دارند این زمان را افزایش دهند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، می توانید زمان موردنظر را از بین گزینه های موجود افزایش دهید.

مقایسه گلکسی اس 20 اولترا با آیفون 11 پرو مکس

تغییر رفرش ریت نمایشگر به 120 هرتز

گوشی های گلکسی اس 20 از نمایشگر 120 هرتز بهره می برند و این ویژگی جذاب باید مورد استفاده قرار بگیرد. اما به صورت پیش فرض، نمایشگر این گوشی ها بر روی 60 هرتز قرار دارند زیرا با این کار عمر باتری افزایش پیدا می کند. اما با توجه به اینکه گلکسی اس 20 که کوچک ترین عضو خانواده محسوب می شود و از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد، بیشتر افراد از لحاظ عمر باتری با مشکل خاصی روبرو نخواهند شد. اگر هم فکر می کنید که تفاوت چندانی بین رفرش ریت 120 و 60 هرتز وجود ندارد، پس بهتر است این حالت را به صورت پیش فرض رها کنید.

کاهش اندازه فونت برای نمایش محتوای بیشتر

اگر به هر دلیلی مشکل بینایی دارید، پس بهتر است به این توصیه عمل نکنید. اما برخی کاربران اعتقاد دارند که اندازه پیش فرض فونت گوشی های سامسونگ از جمله گلکسی اس 20 بیش از حد بزرگ است و به همین خاطر در صورتی که شما هم چنین احساسی دارید، توصیه می شود اندازه آن را کاهش دهید.

غیبرطرفال کردن پنل های کنار نمایشگر

پنل کنار نمایشگر از جمله ویژگی هایی است که طرفداران کمی دارد و به خصوص اگر قابلیت های فرمان های حرکتی را فعال کرده باشید، هنگام سوایپ از لبه کناری نمایشگر این موضوع می تواند آزاردهنده شود. برای غیبرطرفال کردن این بخش از سیستم، در قسمت تنظیمات عبارت edge panels را جستجو کنید و با این کار گزینه ای برای غیبرطرفال کردن آن نمایش داده می شود.

فعال سازی فرمان های حرکتی

اگرچه در ابتدای امر استفاده از این مشخصه می تواند مشکل زا باشد، ولی احتمالا خیلی زود به آن عادت می کنید زیرا تجربه کاربری را لذت بخش تر می کند. برای فعال سازی این قابلیت، در بخش تنظیمات عبارت navigation type را جستجو کنید و سپس گزینه full screen gestures را انتخاب کنید.

فعال سازی سوایپ از هوم اسکرین برای پنل نوتیفیکیشن

لانچر گلکسی اس 20 به صورت پیش فرض به کاربران اجازه می دهد با سوایپ به بالا یا پایین در هوم اسکرین روانه app drawer شوند که این موضوع می تواند تغییر پیدا کند. ابتدا به تنظیمات هوم اسکرین سر بزنید و به دنبال گزینه Swipe down for notification panel بگردید. با این کار در هر بخش هوم اسکرین با سوایپ به پایین، پنل نوتیفیکیشن باز می شود.

مقایسه دوربین گلکسی اس 20 اولترا، هواوی P30 پرو، گلکسی نوت 10 پلاس و شیائومی می نوت 10

غیبرطرفال کردن ویبره های هوشمند

مشخصه Smart alert با وجود پتانسیلی که دارد، در کل می تواند ویژگی آزاردهنده ای باشد. اساسا، اگر گوشی شما تماس یا پیامی دریافت کند و آن ها را از دست بدهید، بعد از بلند کردن گوشی یک نوع ویبره خاصی ایجاد می شود. این ویژگی در کل بی مصرف است زیرا وقتی شما گوشی خود را برمی دارید، به احتمال زیاد قصد دارید برای لحظه کوتاهی هم شده به نمایشگر آن نگاهی بیندازید؛ به همین خاطر در چنین مواقعی به یادآوری نیازی نداریم.

جلوگیری از غیبرطرفال کردن اپلیکیشن های بلااستفاده

از جمله ویژگی های رابط کاربری One UI باید به اعمال محدودیت شدید برای اپلیکیشن هایی اشاره کنیم که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند و به همین خاطر برای اجرا در پس زمینه دچار مشکل می شوند. برای بسیاری از کاربران شاید چنین قابلیتی مثمر ثمر واقع شود اما فرض کنید یک اپلیکیشن مهم در گوشی شما قرار گرفته است که گاهی نوتفیکیشن های بااهمیتی از طرف آن دریافت می کنید و با فعال شدن این مشخصه، شاید چنین نوتیفیکیشن های را از دست بدهید. به همین خاطر در بخش تنظیمات به قسمت App power management سر بزنید و گزینه Put unused apps to sleep را غیبرطرفال کنید.

غیبرطرفال کردن بهینه سازی مصرف انرژی برای گوگل فوتوز

گوگل فوتوز یکی از اپلیکیشن های بسیار جذابی محسوب می شود که به خصوص قابلیت ذخیره سازی تصاویر و ویدیوها در فضای ابری محبوبیت زیادی دارد. اما به دلیل اقدامات اندروید و رابط کاربری One UI برای کاهش مصرف انرژی، شاید این فرایند ذخیره سازی بلافاصله بعد از ثبت تصویر و ضبط ویدیو آغاز نشود ولی می توانید این مشکل را برای گلکسی اس 20 و دیگر گوشی های سامسونگ برطرف کنید. ابتدا به بخش تنظیمات سر بزنید و عبارت Optimize battery usage را جستجو کنید. در این بخش، با انتخاب گزینه optimize battery usage و بعد از انتخاب App not optimized، بر گزینه All ضربه بزنید. بعد از جستجو عبارت Photos، آن را هم غیبرطرفال کنید. با این کار بلافاصله بعد از ثبت و ضبط ویدیوها، این موارد در فضای ابری ذخیره می شوند.

کاهش شدت ویبره نوتیفیکیشن ها

گوشی های سامسونگ که گلکسی اس 20 هم یکی از آن ها محسوب می شود، برای ویبره نوتیفیکیشن ها از شدت زیادی استفاده می کنند. اما اگر شما هم مثل بسیاری از کاربران می خواهید این شدت را کاهش دهید، می توانید در بخش تنظیمات مربوط به صدا این کار را انجام دهید. حتی در پایین ترین حالت هم ویبره همچنان پرتوان است ولی در هر صورت شدت آن کمتر احساس می شود.

غیبرطرفال سازی Samsung Daily

Samsung Daily عملکرد تقریبا مشابه Google Discover را دارد که مثلا مقالات جدید را به کاربر پیشنهاد می دهد. اگرچه شاید برخی از کاربران از این بخش استفاده کنند، ولی اگر شما چندان از آن استفاده نمی کنید، می توانید به راحتی این بخش را غیبرطرفال کنید. برای این کار، در هوم اسکرین انگشت خود را نگه دارید و سپس روانه پنل مربوط به Samsung Daily شوید و در بخش فوقانی آن بر گزینه مربوطه ضربه بزنید تا غیبرطرفال شود.

تاریخچه مختصر و مفید گوشی های گلکسی اس سامسونگ

منبع: Android Police

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 798

به "بعد از خرید گلکسی اس 20 سامسونگ این 20 کار را انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد از خرید گلکسی اس 20 سامسونگ این 20 کار را انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید