تبدیل دی اکسید کربن به انرژی پاک

به گزارش مجله آرنا، دانشمندان آزمایشگاه ملی علوم فیزیکی چین، نانوموادی از جنس کبالت را برای تبدیل گاز دی اکسید کربن به سوخت آند توسعه داده اند.

تبدیل دی اکسید کربن به انرژی پاک

به گزارش مجله آرنا، این تیم از فرآیندی به نام electroreduction (احیاء الکتروشیمیایی دی اکسید کربن) برای حرکت یک جریان الکتریکی کوچک به وسیله مواد فوق نازک کبالت استفاده کرد که شکل دی اکسید کربن را تغییر داده و انرژی فراوری می نماید.

به عبارت دیگر، یک پالس الکتریکی که به وسیله مواد کبالت ارسال شده، باعث می گردد که اتم هیدروژن خود را به مولکول کربن در دی اکسیدکربن متصل کند و همزمان یک الکترون به دی اکسیدکربن اضافه می ود. در نتیجه، دی اکسید کربن به اجزای تشکیل دهنده خود یعنی کربن، هیدروژن و دو مولکول اکسیژن تبدیل می گردد.

این محصول نیروی بالقوه برای ضبط و ذخیره سازی دی اکسید کربن را فراهم می نماید، بازدهی انرژی آن دو برابر سوخت متانول بوده و همچنین درصد سمی بودن آن نیز کم است.

با وجود اینکه استفاده از نانو ذرات کبالت نشان دهنده دستیابی به موفقیت در این زمینه است و هزینه های کمی را نیز در بر دارد، هنوز هم با تبدیل شدن به یک محصول تجاری سال ها فاصله دارد.

این پژوهش در مجله Nature منتشر شده است.

منبع: ایسنا

منبع: تسنیم
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 692

به "تبدیل دی اکسید کربن به انرژی پاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل دی اکسید کربن به انرژی پاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید