بهترین دانشگاه های چین در سال 2018

به گزارش مجله آرنا، بهترین دانشگاه های چین در سال 2018

در رده بندی دانشگاه های کیو اس بریکس (QS BRICS University Rankings) که در سال اخیر منتشر شده است، کشور چین تقریبا صندلی یک سوم موسسات برجسته را از آن خود نموده است که از مجموع 300 صندلی، 94 موسسه متعلق به این کشور می باشد. از سال 2013، رده بندی بریکس هرساله منتشر می گردد که هدف آن تشخیص قوی ترین دانشگاه ها در پنج اقتصاد نوظهور به نام های برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی می باشد و چین دارای بیشترین شرکت کننده در رده بندی میان پنج کشور و 7 صندلی در میان 10 رده برتر می باشد و این خود می تواند یکی از علل تحصیل در چین برای دانشجویان بین المللی باشد.

بهترین دانشگاه های چین در سال 2018

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در ادامه، نگاهی کلی به 10 دانشگاه برتر چین در سال 2018 شده است که شامل اطلاعاتی در خصوص چگونگی عملکرد هر موسسه در رده بندی QS دانشگاه های آسیا در سال 2018 و رده بندی موضوعی QS دانشگاه های دنیا در سال 2017 می باشد.

رنکینگ دانشگاه های چین

  1. دانشگاه چینهوا Tsinghua University

دانشگاه چینهوا از زمان آغاز رده بندی، هرساله بطور مداوم در رده بندی دانشگاه های QS ، در صندلی برترین دانشگاه ها واقع شده است. این دانشگاه در رده بندی کیو اس دانشگاه های آسیا جای دارد. دانشگاه چینهوا عضو گروه C9، اتحادیه 9 دانشگاه نخبه چین نیز می باشد. این دانشگاه در پکن، پایتخت کشور چین واقع شده است و بیش از 25.900 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. هدف این دانشگاه آموزش دانشجویان با صداقت می باشد و پیرو شعار عزت نفس و تعهد اجتماعی می باشند.

دانشگاه چینهوا از لحاظ موضوعی در رده بندی دانشگاه هایQS به طور استثنائی عمل می نماید و از 46 موضوع ممکن، در 33 موضوع حضور داشته است؛ این دانشگاه در زبان های مدرن، علم کامپیوتر، چندین شاخه از مهندسی، شیمی، سیاست، معماری، حسابداری، هنر و طراحی، و دیگر رشته توانسته است در میان 50 صندلی دنیای قرار گیرد.

  1. دانشگاه پکینگ Peking University

دانشگاه پکینگ که در پکن واقع شده است، برای چندین سال متوالی در رده دوم رده بندی بریکس و در اوایل سال جدید در رده نهم آسیا نهاده شد. درحالی که دانشگاه چینهوا در رده اول واقع شده است، دانشگاه پکینگ به دلیل شهرت آکادمیک و کارفرمایی که دو مورد از شاخص ها برای مشخص رتبه بندی می باشند، در رده بندی بالای موسسات در بریکس واقع شده است. دانشگاه پکینگ به عنوان دانشگاه سلطنتی در سال 1898 تاسیس شد. دانشگاه پکینگ با تاسیس خود به عنوان دانشگاهی پژوهشی، پیروز به کسب نمره دوازده در تقدیر شاخص دانشگاهی، وسیله ای برای اندازه گیری اثر پژوهش شد.

دانشگاه پکینگ برای 36 موضوع، در رده بندی بین المللی نهاده شد و توانست 50 صندلی، از جمله آناتومی و فیزیولوژی، هنر و معماری، تجارت و مدیریت، زبان و ادبیات انگلیسی، جغرافیا، زبان های مدرن، علم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر را از آن خود کند.

  1. دانشگاه فودان Fudan University

دانشگاه فودان که در بزرگترین شهر چین، شانگهای واقع شده است، یکی دیگر از دانشگاه های منتخب در لیست دانشگاه های ممتاز چین است. این دانشگاه در سال 1905 به عنوان دانشکده دولتی فودان تاسیس شد. این دانشگاه در رده بندی بریکس در صندلی سوم و در آسیا در رتبه هفتم واقع شده است. دانشگاه فودان در سال 2000 به منظور قوی تر شدن و تبدیل به موسسه ای جامع تر با دانشگاه پزشکی شانگهای ادغام شد. اکنون بیش از 28.900 دانشجو در حال تحصیل در چین می باشند که حدود 3.000 نفر از آنها دانشجوی خارجی می باشند.

دانشگاه فودان در سال 2017، برای 29 موضوع در رده بندی نهاده شد و برای زبان های مدرن، مهندسی مکانیک، شیمی، علوم مواد و سیاست در میان 50 دانشگاه برتر دنیای جای گرفته است.

  1. دانشگاه علم و فناوری چین University of Science and Technology of China

دانشگاه علم و فناوری چین (USTC) در رده چهارم رتبه بندی بریکس و رده بیست و سوم آسیا واقع شده است. این دانشگاه در شهر هفئی، واقع در غرب چین می باشد. دانشگاه علم و فناوری چین به منظور بهبود اقتصاد، دفاع تاسیسات زیربنایی و آموزش علم و فناوری در سال 1958 تاسیس شد. USTC تنها دانشگاه چین است که دو آزمایشگاه ملی را اداره و در رده بندی چهارم برای تعداد تقدیرنامه های دریافتی برای هر مقاله واقع شده است. همچنین دانشگاه علم و فناوری چین اولین موسسه ای است که دانشکده تحصیلات عالیه را بازگشایی نموده است.

این دانشگاه برای چهارده رشته در رده بندی نهاده شده و همانطور که انتظار می رود، برای موضوعات علمی در رتبه های عالی جای گرفته است. دانشگاه علم و فناوری چین برای رشته های علوم مواد، علم کامپیوتر، شیمی، فیزیک، مهندسی الکتریک و مکانیک در میان 100 صندلی برتر نهاده شده است.

  1. دانشگاه ژجیانگ Zhejiang University

با وجود بیش از 3 صندلی در رده بندی بریکس در سال کنونی، دانشگاه ژجیانگ در رده ششم در رده بندی بریکس و رده بیست و یکم در آسیا واقع شده است. دانشگاه ژجیانگ در شهر هانگژو در سال 1897 تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین و منتخب ترین دانشگاه های چین است. این دانشگاه عضو گروه C9 و اتحادیه دانشگاه های یانگتز دلتا (Yangtze Delta Universities Alliance) و انجمن هشت دانشگاه معتبر شرق چین نیز می باشد. دانشگاه ژجیانگ دارای 48.762 دانشجو و کتابخانه آن دارای هفت میلیون کتاب می باشد.

دانشگاه ژجیانگ برای 28 موضوع در میان برترین های دنیا واقع شده است و برای چندین شاخه مهندسی، علم کامپیوتر، کشاورزی، شیمی، مطالعات محیط، ریاضیات، هنر و طراحی، و دیگر رشته ها در صندلی 100 دانشگاه برتر واقع شده است.

  1. دانشگاه جیائو تونگ شانگهای Shanghai Jiao Tong University

دانشگاه جیائو تونگ شانگهای در سال 1896 به عنوان دانشکده دولتی نانیانگ تاسیس شد و یکی از عضو های گروه C9 می باشد. این دانشگاه سال جاری در رده هفتم رده بندی بریکس و رده بیست و دوم آسیا نهاده شد. دانشگاه جیائو تونگ شانگهای اکنون دارای 48.866 دانشجوی ثبت نامی است که شامل 2.400 دانشجوی بین المللی می گردد؛ و بدلیل داشتن دانشکده بین المللی، در رده 10 صندلی برتر رده بندی بریکس نهاده شده است. این دانشگاه دارای 21 موسسه تحقیقاتی و 2 موسسه تحقیقاتی پزشکی وابسته می باشد و در میان 50 صندلی برتر برای تقدیر هر شاخص دانشکده واقع شده است.

این دانشگاه از لحاظ موضوعی دارای 26 صندلی، همراه با 50 صندلی برتر تاثیرگذار می باشد که شامل علم کامپیوتر، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی الکترونیک، مهندسی مکانیک، مدیریت و تجارت، شیمی و علوم مواد می گردد.

  1. دانشگاه نانجینگ Nanjing University

آخرین دانشگاه های چین که پیروز به کسب رتبه در میان 10 رده بندی برتر بریکس شده، دانشگاه نانجینگ می باشد. این دانشگاه توانسته است رتبه هشتم در رده بندی بریکس و رتبه بیست و ششم آسیا را از آن خود کند. دانشگاه نانجینگ به عنوان دانشکده نرمال نانجینگ در سال 1902 تاسیس شد. این دانشگاه اکنون دارای 33.000 دانشجو در 28 دانشکده می باشد که بیش از 3.200 دانشجوی آن، دانشجوی بین الملل می باشد. دانشگاه نانجینگ که بطور مداوم میزبان هشت آزمایشگاه ملی وزارت آموزش و پرورش می باشد، رتبه نهم را برای تقدیر هر شاخص مقاله از آن خود نموده است.

دانشگاه نانجینگ برای 27 موضوع، صندلی بین المللی کسب نموده است؛ از جمله در زبان های مدرن، علم کامپیوتر، شیمی و علوم مواد در میان 100 رتبه برتر واقع شده است.

  1. دانشگاه ووهان Wuhan University

دانشگاه ووهان در سال 1893 در ووهان، بزرگترین شهر در چین مرکزی تاسیس شد و در سال کنونی در رده پانزدهم رتبه بندی بریکس و چهل و دوم آسیا جای دارد. این دانشگاه که توسط وزارت آموزش و پرورش چین اداره می گردد، حدود 31.886 دانشجو را در خود جای داده است و به دلیل داشتن یکی از زیبا ترین پردیس های کشور که ترکیبی از معماری شرقی و غربی را داراست، از شهرت خاصی برخوردار است.

دانشگاه ووهان برای 20 موضوع خود در میان برترین های دنیا واقع شده است و برای رشته دندانپزشکی و مهندسی معدن و مواد معدنی در میان 50 صندلی برتر دنیای جای دارد.

  1. دانشگاه سان یات سن Sun Yat-sen University

دانشگاه سان یات سن که در سال کنونی هفت صندلی ارتقا و به رتبه شانزدهم در رده بندی بریکس دست یافته است، یکی از دانشگاه های چین می باشد که به تازگی به فهرست 10 دانشگاه برتر راه یافته است. این دانشگاه در ابتدا به عنوان دانشگاه ملی کانتون در سال 1924 توسط دکتر سان یات سن (اولین رئیس جمهور و بنیان گذار جمهوری چین) تاسیس شد. همچنین دانشگاه سان یات سن در رده چهل و پنجم آسیا واقع شده است و متشکل از پنج پردیس در استان گوانگ دونگ در جنوب چین می باشد؛ این دانشگاه میزبان 74.400 دانشجو می باشد.

دانشگاه سان یات سن حدود 20 مرتبه در رده بندی موضوعی و برای رشته جغرافیا و سیاست اجتماعی و مدیریتی در میان 150 رتبه برتر قرار داشته است.

  1. موسسه تکنولوژی هاربین Harbin Institute of Technology

موسسه تکنولوژی هاربین، دانشگاه تحقیقاتی دولتی می باشد و عضو گروه معتبر C9 است که در رتبه شصت و سوم رده بندی آسیا جای دارد. این دانشگاه همیشه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های چین با تمرکز بر روی علم و فناوری شناخته شده است. موسسه تکنولوژی هاربین یکی از معدود دانشگاه ها در دنیا است که ماهواره خود را طراحی، ساخت و به فضا پرتاب نموده است.

موسسه تکنولوژی هاربین برای 12 موضوع در میان بهترین های دنیا جای گرفته که برای رشته مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی، علوم مواد و معماری در میان 150 دانشگاه برتر نهاده شده است.

منبع: سفیرساعی
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 922

به "بهترین دانشگاه های چین در سال 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دانشگاه های چین در سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید