تفاهم نامه فعال سازی ظرفیت های صنعت خودروسازی استان امضا شد

به گزارش مجله آرنا، خبرنگاران/آذربایجان شرقی تفاهم نامه همکاری مشترک بین شرکت های ایدم، چرخشگر، سیبا موتور و انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه های صنعتی خودرو آذربایجان شرقی در جهت فعال سازی ظرفیت های بدون استفاده و تعمیق ساخت داخل با حضور استاندار آذربایجان شرقی منعقد شد.

تفاهم نامه فعال سازی ظرفیت های صنعت خودروسازی استان امضا شد

استاندار آذربایجان شرقی روز شنبه در مراسم انعقاد این تفاهم نامه چهارجانبه گفت: آذربایجان شرقی یکی از مهم ترین استان ها به لحاظ ظرفیت فراوری خودرو در کشور است.

محمدرضا پومحمدی اضافه کرد: 9 واحد فراوری خودروی تجاری در آذربایجان شرقی فعال است که هر کدام بخش های خاصی از خودرو را فراوری می نمایند.

وی ادامه داد: با انعقاد این تفاهم نامه چهارجانبه، تعامل و همکاری بین این شرکت ها و انجمن قطعه سازان افزایش می یابد تا تمام نیازهای مربوط به فراوری خودرو با توجه به ظرفیت های موجود در داخل استان تامین گردد.

وی گفت: این تفاهم نامه در راستای توسعه داخلی سازی موتور و گیربکس در کشور و استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های این شرکت ها، با هدف تعمیق ساخت داخل، رونق بخش فراوری و اشتغال زایی، کاهش خروج ارز از کشور و توسعه دانش و تکنولوژی ها و فناوری های جدید این حوزه از صنعت منعقد شد.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، پورمحمدی با اشاره به مجوز فراوری خودروی سواری در استان از سوی وزارت صمت، گفت: باید اتاق فکری در این زمینه تشکیل گردد تا با بهره گیری از ظرفیت صنعتگران استان خودروی جدیدی فراوری گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1428

به "تفاهم نامه فعال سازی ظرفیت های صنعت خودروسازی استان امضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه فعال سازی ظرفیت های صنعت خودروسازی استان امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید