تمایل زیادی به سرمایه گذاری در IOT وجود ندارد

به گزارش مجله آرنا، رئیس مرکز تحقیقات اینترنت اشیاء گفت: به دلیل اینکه سطح آموزش در خصوص IOT در کشور ما پایین است، افراد تمایل چندانی به حضور و سرمایه گذاری در آن ندارند.

تمایل زیادی به سرمایه گذاری در IOT وجود ندارد

محمد قیصری رئیس مرکز تحقیقات اینترنت اشیا در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی مجله آرنا، در خصوص چشم انداز فعالیت گروه ها و تیم ها در حوزه اینترنت اشیاء ،گفت: ما امیدواریم که با حمایت دولت بتوانیم در این حوزه نیز صادرات داشته باشیم.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که حمایت از این تیم ها و گروه ها به سختی انجام می گردد؛ چراکه وقتی می خواهید IOT را به افراد نمایش دهید تنها مدیران میانی هستند که توانسته اند به تعداد انگشت شمار با آن آشنا شوند.

قیصری ادامه داد: این در حالی است که اگر شما یک اپلیکیشن طراحی کنید، خیلی راحت می توانید مدیران را قانع کنید که با N نصب برنامه و N خرید، یک مقدار معین سود به دست می آورد اما IOT چیزی نیست که بتوان این گونه برآورد کرد.

وی در خاتمه اعلام کرد: به دلیل اینکه سطح آموزش در خصوص IOT در کشور ما پایین است، افراد تمایل چندانی به حضور و سرمایه گذاری در آن ندارند.

گفتنی است اینترنت اشیاء از مباحثی است که در جهان در همه رشته ها مورد توجه قرار می گیرد و توانسته درآمد قابل توجهی برای کشورها ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 239

به "تمایل زیادی به سرمایه گذاری در IOT وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل زیادی به سرمایه گذاری در IOT وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید