تهدید هواپیمای مسافربری توسط جنگنده های آمریکایی نقض آشکار امنیت هوانوردی است

به گزارش مجله آرنا، معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: رفتار هواپیماهای جنگنده در قبال پرواز 1152 هواپیمایی ماهان و ایجاد مزاحمت برای یک هواپیمای مسافربری آن هم در خاک کشور ثالث نقض آشکار امنیت هوانوردی است.

تهدید هواپیمای مسافربری توسط جنگنده های آمریکایی نقض آشکار امنیت هوانوردی است

برای سفر با تور پوکت پاییز همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری مجله آرنا، لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور درباره رفتار تروریستی جنگنده آمریکایی در ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایرانی گفت: رفتار هواپیماهای جنگنده در قبال پرواز 1152 هواپیمایی ماهان و ایجاد مزاحمت برای یک هواپیمای مسافربری آن هم در خاک کشور ثالث نقض آشکار امنیت هوانوردی، تخلف از اصل آزادی پرواز هواپیماهای غیر نظامی و به علاوه در مغایرت با مواد 3 مکرر و 44 پیمان هواپیمایی کشوری بین المللی(کنوانسیون شیکاگو) و ضمیمه های مربوطه و کنوانسیون مونترال 1971 ونیز زیر پا گذاشتن اصول مسلم حقوق بین الملل است.

وی اضافه کرد: توضیحاتی که تا کنون ارائه شده غیرموجه و فاقد وجه اقناعی است لذا اقدامات اجرا شده توسط این جنگنده ها موجب مسئولیت بین المللی دولت متبوع آن ها بوده و قابلیت تعقیب حقوقی را از جمله در شورای ایکایو و دادگاه دادگستری بین المللی به دنبال خواهد داشت.

4082/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1141

به "تهدید هواپیمای مسافربری توسط جنگنده های آمریکایی نقض آشکار امنیت هوانوردی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید هواپیمای مسافربری توسط جنگنده های آمریکایی نقض آشکار امنیت هوانوردی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید