توانمندی های حرفه ای مربیان و معلمان استان بوشهر تقویت می گردد

به گزارش مجله آرنا، محمود حق دوست صبح یکشنبه در کارگاه توانمندسازی دبیران درس تفکر و سبک زندگی در سالن اجتماعات سعدآباد گفت: این کارگاه توانمندسازی به منظور ارتقای کمی و کیفی دانش، نگرش و مهارت های مربیان و دبیران برگزار می گردد.

توانمندی های حرفه ای مربیان و معلمان استان بوشهر تقویت می گردد

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: کارگاه های توانمند سازی درس تفکر و سبک زندگی فرصت مناسبی است تا مربیان، مشاوران و دبیران این درس با شیوه های موفق و فعال تدریس آشنا شوند.

وی توضیح داد: در راستای اجرای سند تحول بنیادین مبتنی بر توسعه زمینه پژوهش گری و افزایش توانمند سازی های حرفه ای به شکل فردی و گروهی میان معلمان و تبادل تجارب و دستاورد ها در سطح محلی و ملی جشنواره مرتبطی برگزار می گردد که احتیاج است معلمان ما توانمندی لازم را به دست آورند.

حق دوست، ارتباط سرگروه های شهرستان ها و مناطق را با سرگروه استان دارای اهمیت دانست و یادآور شد: برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه های توانمند سازی دبیران درس تفکر و بازدید از کلاس های دبیران در این دوره بسیار مهم است و باید از این فرصت استفاده لازم گردد.

وی اضافه نمود: کارگاه های آموزشی یکی از راه های ایجاد تعهد و تخصص، افزایش دانش شغلی، اطلاعات عملی و اجتماعی، نوآوری، نوسازی و بالا بردن سطح کارایی مربیان استان است.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: کارگاه های آموزشی و دانش افزایی در متون علمی دبیران به عنوان یکی از عوامل رشد و به روز کردن اطلاعات کارکنان مطرح می گردد.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ پژوهش و ارتقای توانمندی های حرفه ای معلمان با تبادل دستاوردهای علمی آن ها میسر می گردد بیان داشت: هدف اصلی از تدریس درس تفکر و سبک زندگی ایجاد بینش و منش درست و در نهایت تغییر رفتار دانش آموزان است.

حق دوست اضافه نمود: مربیان و معلمان می بایست دانش آموزان را به شیوه های گوناگون به انجام کارهای تحقیقی سوق دهند و آنها درس تفکر و سبک زندگی را به درستی فرا گیرند.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه این درس به کتب درسی وارد شده است و مربیان و معلمان شناخت کافی از محتویات آن ندارند گفت: آموزش و پرورش استان ملزم به تشکیل جلسات و کارگاههای آموزشی در مدارس است.

حق دوست با بیان اینکه حوزه پرورشی سالیان زیادی را دنبال بود تا درسی را در ساعت های هفتگی داشته باشد اضافه نمود: حوزه پرورشی سال های پیش ساعت یا فعالیتی در برنامه هفتگی داشت که با درس تفکر و سبک زندگی این حوزه وارد وارد برنامه درسی دانش آموزان پایه هفتم و هشتم شد و امید است که سالیان دیگر در پایه ها دیگر نیز درس داشته باشیم.

این مقام مسئول تاکید نمود: اولویت تدریس درس تفکر و سبک زندگی شهرستان ها و مناطق مربیان، مشاوران و معاونین پرورشی مدارس است و تا زمانی که ساعت درسی این گروه پر نشده است از معلمان دیگر برای تدریس این درس استفاده نگردد.

وی در انتها اعلام نمود: امید است که همکاران پرورشی و دبیران با همدلی و کوشش مضاعف با همه دست اندرکاران این جشنواره به صندلی های بالاتر و درخشش موفقیت آمیزتری در سال های آینده دست یابیم.

رئیس آموزش و پرورش منطقه سعدآباد نیز در این کارگاه با اشاره به عنوان درس تفکر و سبک زندگی گفت: دبیران این درس باید فکر کردن، اندیشیدن و نوع نگاه کردن را به دانش آموزان یاد دهند تا با توجه به نوع تفکر بتوانند سبک زندگی را برای خود پیش بینی و برنامه ریزی نمایند تا در آینده زندگی نرمالی داشته باشند.

عبدالنبی امیری با اشاره به اینکه معلمان الگوی دانش آموزان هستند یادآور شد: معلمان این درس باید در زندگی خود نیز قاعده مناسب سبک زندگی را رعایت نمایند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان باید اندیشیدن را بیاموزند نه نوع اندیشه ها را و به دانش آموزان باید اجازه داد تا نظرات خود را بیان نمایند توضیح داد: شاید دانش آموزان در مسیر زندگی و حرف هایشان اشتباهاتی داشته باشند ولی با اجازه دادن به آن ها و بیان حرف ها می توان با ریشه یابی مسائل آن ها را در تصمیم هایی که دارند کمک کرد تا با سبک مناسب زندگی آشنا شوند.

در ادامه مربیان و معلمان از تشکیل کارگاه های تخصصی با حضور اساتید برجسته و همچنین برگزاری دوره های ضمن خدمت قدردانی کردند و نظرات و پیشنهادت خود را درباره هر چه بهتر تدریس درس تفکر و سبک اسلامی مطرح کردند.

لازم به ذکر است کارگاه توانمدسازی دبیران درس تفکر و سبک زندگی با حضور مربیان و معلمان سه منطقه آموزشی سعدآباد، آب پخش و شبانکاره در سالن کنفرانس آموزش و پرورش سعدآباد تشکیل شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 20

به "توانمندی های حرفه ای مربیان و معلمان استان بوشهر تقویت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانمندی های حرفه ای مربیان و معلمان استان بوشهر تقویت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید