توجه به ظرفیت جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش مهارت های پزشکی

به گزارش مجله آرنا، معاون فنی مرکز ملی مهارتی و حرفه ای آموزش های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه گیلان استان پیشرو در راه اندازی مرکز آموزش های مهارتی پزشکی است، گفت: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های که جهاد دانشگاهی در راستای استانداردهایی که حوزه آموزش پزشکی و ضوابط وزارت بهداشت دارد، استفاده حداکثری داشته باشیم.

توجه به ظرفیت جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش مهارت های پزشکی

به گزارش مجله آرنا، مهدی سروش امروز در چهل و ششمین گردهمایی معاونین آموزشی جهاد دانشگاهی سراسر کشور که به میزبانی جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت هایی که جهاد دانشگاهی در راستای استانداردهایی که حوزه آموزش پزشکی دارد و در راستای ضوابط وزارت بهداشت است استفاده حداکثری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مرکز ملی آموزش مهارتی از اواخر سال 96 فعال شد، افزود: پس از راه اندازی مرکز با تعامل و همکاری جهادگران جهاددانشگاهی هم افزایی خوبی را در راستای منافع کشور داشتیم.

سروش با اشاره به اینکه مرکز ملی آموزش مهارتی 4 ماموریت دارد، شرح داد: تاسیس و نظارت بر مراکز آموزش های مهارتی، صدور مجوز و موافقت بهره برداری، تدوین و تصویب استاندارد دوره های آموزشی و روابط مرتبط، نظارت بر درخواست های اجرای دوره ها و مراکز مجری همچنین ارزشیابی گواهینامه های خارج از کشور در حوزه های مهارتی ماموریت مرکز ملی آموزش مهارتی هستند.

وی با بیان اینکه آموزش های حوزه علوم پزشکی چهار نوع است، افزود: آموزش های منجر به اخذ مدرک تحصیلی، آموزش مداوم، آموزش ضمن خدمت همچنین آموزش حوزه مهارتی هستند که مرکز ملی مهارت راهبری حوزه چهارم را بر عهده دارد.

معاون فنی مرکز ملی مهارتی و حرفه ای آموزش های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 15 واحد برای راه اندازی مرکز دوره های آموزشی مهارتی اقدام شده که در صورت تکمیل هر چه سریعتر مدارک، ما هم کمک لازم برای اخذ مجوز را خواهیم کرد.

وی افزود: این 15 استان شامل استان های گیلان، خوزستان، مرکزی، لرستان، همدان، پژوهشکده معتمد استان فارس، قزوین، قم، ارومیه، علوم پزشکی تهران، سمنان، آذربایجان شرقی، پژوهشگاه ابن سینا، خراسان جنوبی، پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان البرز هستند.

معاون فنی مرکز ملی مهارتی و حرفه ای آموزش های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هدف از برگزاری دوره های حرفه ای را آموزش مهارت های جدید و تقویت مهارت های قبلی که در انجام مراقبت های مختلف علوم پزشکی کاربرد دارند، مطرح نمود.

سروش، محتوای این دوره ها را فنون و مهارت های جدید مطرح نمود که اخیرا به علم پزشکی اضافه نموده شده است و بسکمک از دانش آموختگان در زمینه های درمانی، کلینیکی و بالینی می توانند از این فنون جدید بهره مند شوند و گواهینامه دریافت نمایند.

وی ادامه داد: گواهی های ارائه شده به فراگیران این دوره ها حاوی امتیاز آموزش مداوم است، ولی اهمیت این اموزش ها بیشتر به کاربردی بودن آن هاست و فراگیری که این مهارت را می گذراند و پیروز به دریافت مدرک حرفه ای می شود، مجاز است که آن فعالیت را به انجام برساند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 367

به "توجه به ظرفیت جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش مهارت های پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به ظرفیت جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش مهارت های پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید