تور نمایشگاهی چیست؟ ، هدف از برگزاری نمایشگاه ها در این تور

به گزارش مجله آرنا، تور نمایشگاهی که به آن نمایشگاه مسافرتی نیز گفته می گردد، نوعی نمایشگاه است که در بیش از یک مکان خاص و به صورت موقت برگزار می گردد.

تور نمایشگاهی چیست؟ ، هدف از برگزاری نمایشگاه ها در این تور

تور نمایشگاهی با چه هدفی برگزار خواهد شد؟

نمایشگاه های موقت می توانند اشیایی را که ممکن است در بین چندین مجموعه پراکنده باشند، برای بازسازی یک زمینه اصلی و خاص، مانند حرفه یک هنرمند، نتیجه علمی تحقیقات و موضوعاتی از این قبیل، گردهم آورند تا به یک بینش تازه رسیده و یا روش دیگری از درک موارد موجود در مجموعه های موزه را بطور یکپارچه به نمایش بگذارند. برای شرکت در تورهای نمایشگاهی مهم مجذوب نماینده اروپا شما به ویزای نمایشگاهی احتیاج دارید.

قوانین و مقررات برگزاری نمایشگاه برای تور نمایشگاهی

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم این نمایشگاه باید در دو یا چند مکان متمایز از نظر جغرافیایی برگزار گردد.

حداقل 25٪ از اشیا، آثار و مصنوعات به نمایش درآمده در اولین مکان باید در مکان های بعدی که نمایشگاه برگزار می گردد به نمایش درآیند. این امر به منظور اطمینان از این امر است که تور نمایشگاهی از نظر فرم به همان شکل نمایشگاه به جای مانده اما به موزه ها و گالری ها اجازه می دهد تا فرم مورد نظر را با مواردی که از مجموعه های خودشان به نمایشگاه پیشنهاد می دهند، اضافه نمایند.

مدت زمان مجاز و رسمی که نمایشگاه می تواند در یک مکان دایر باشد، نباید بیش از 6 ماه گردد بعلاوه بسیار حائز اهمیت است که یک شرکت فراوری نماینده اصلی به عنوان اسپانسر، برای نمایشگاه وجود داشته باشد.

مکان برگزاری نمایشگاه در تور نمایشگاهی اهمیت دارد؟

کل نمایشگاه، معمولاً با خدمات مرتبط از جمله بیمه، حمل و نقل، ذخیره سازی، حفاظت، نصب، راه اندازی و غیره، می تواند به یک یا چند مکان واگذار گردد تا طول عمر نمایشگاه را افزایش دهد و امکان بازدید برای مخاطبان بیشتری را در سراسر دنیا فراهم آورد.

چنین همکاری هایی می تواند به موزه هایی که تنها تمرکزشان بر نمایش مجموعه های دائمی است و به آرامی دچار تغییر می گردد، یاری کند و تفسیرهای تازه یا داستان های کامل تری را ارائه نموده و جذب مخاطبان تازه را افزایش دهد.

تور نمایشگاهی بعلاوه ایده ها و فضای جالب و تازه ای را برای سازمان هایی که فضای نمایشگاهی دارند اما فاقد مجموعه دائمی هستند فراهم می نماید.

داشتن بیش از یک مکان برای نمایشگاه مشابه می تواند به نفع برگزار نماینده باشد زیرا می تواند بخشی از هزینه های فراوری را در مکان های مختلف تقسیم کند، بنابراین موزه ها و گالری ها اغلب از تورها به عنوان یک روش ارزان برای ارتقا دسترسی به مجموعه های خود استفاده می نمایند.

تور نمایشگاهی راهی برای به اشتراک گذاشتن ایده ها

برای برگزارنمایندگان، تور نمایشگاهی از جهت به اشتراک گذاشتن ایده ها مهم هستند. (به عنوان مثال، ترویج تکنیک هایی برای بازدیدنمایندگان با اختلالات بینایی یا فراوری نمایشگرهایی که موضوعات روز را آنالیز می نمایند).

تور نمایشگاهی راهی برای به اشتراک گذاشتن ایده ها با موسسات همفکر و دستیابی به صرفه مالی است که اجازه می دهد پروژه های بلند پروازانه تری محقق شوند.

تور نمایشگاهی غالباً به وسیله سازمان های دولتی پشتیبانی می شوند تا دسترسی به دانش و موادی را که ممکن است به صورت محلی در دسترس نباشد، ارتقا دهند. برای اذعان به اهمیت تورهای نمایشگاهی، در سال 1983 شورای بین المللی موزه ها (ICOM) کمیته بین المللی تبادل نمایشگاه (ICEE) را به عنوان محفلی برای بحث در خصوص جنبه های مختلف توسعه، گردش و تبادل نمایشگاه ایجاد کرد.

دو نمونه از تور های نمایشگاهی برتر دنیا

صنعت گردشگری، یکی از سریعترین بخشهای رشدیافته در دنیا است. در سال 2019 ، 1700 میلیارد دلار برای گردشگری هزینه شده است. بدون شک این رشد به وسیله گردهم آمدن متخصصان صنعت که هر ساله در نمایشگاه های تجاری آن شرکت می نمایند، تقویت می گردد. در هر گردهمایی بین المللی، این فرصتی است که همه ذینفعان با هم تجارت نمایند، ایده ها را رد و بدل نموده و آینده صنایع مختلف دنیا را طراحی نمایند. برای یاری به شما در پیمایش بهتر در بسیاری از تورهای نمایشگاهی بین المللی، در این بخش دو مورد از تورهای نمایشگاهی برتر را جهت آشنایی بیشتر معرفی نموده ایم.

ITB Berlin

ITB Berlin بزرگترین تور نمایشگاهی در دنیا است که بیش از 110،000 بازدید نماینده و 10،000 نمایشگاه در 160،000 متر مربع دارد. این نمایشگاه تجاری در آلمان رویدادی برجسته برای همه متخصصان گردشگری و برای هر عنوان شغلی است. این نمایشگا شامل موضوعات مختلف و متنوعی همانند : گردشگری بومی، فناوری، پزشکی و… با بخشهای اختصاصی برای هر یک و حتی برای استخدام افراد واجد شرایط می باشد. به طور خلاصه این نمایشگاه، یک نمایشگاه با کیفیت عالی است (بیش از 90٪ اندازه رضایت) که امکان رشد در صنعت را فراهم می نماید. این نمایشگاه تجاری در آلمان رویدادی برجسته برای همه متخصصان گردشگری و هر عنوان شغلی است.

IFTM Top Resa

IFTM Top Resa نمایشگاهی است که (هر سال 5 درصد رشد دارد) هر ساله نتایج عالی دارد. این نمایشگاه کل صنعت گردشگری را هدف قرار داده است. بیش از 32000 متخصص و 1700 کمپانی در آن شرکت می نمایند. در این نمایشگاه، نمایش موضوعات به 21 منطقه مختلف از فضای نمایشگاهی تقسیم می گردد، یک تنظیم بسیار کارآمد برای بازدیدنمایندگان.

منبع: ژیوار
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2016

به "تور نمایشگاهی چیست؟ ، هدف از برگزاری نمایشگاه ها در این تور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور نمایشگاهی چیست؟ ، هدف از برگزاری نمایشگاه ها در این تور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید