تور مجارستان ارزان: تپه گلرت و چشم اندازهای شگفت انگیز از بوداپست

به گزارش مجله آرنا، تپه گلرت در بوداپست

شهر تماشایی بوداپست در مجارستان تپه ای مشرف به رودخانه دانوب دارد که تاریخی بلند را از سر گذرانده و وجود قلعه ای تاریخی بر روی آن نشان از گذشته نظامی اش دارد. تپه ها با آب و هوای عالی، چشم اندازها و جاذبه هایی که دارند می توانند گردشی چند ساعته و لذتبخش را برایتان بسازند، تپه گلرت در بوداپست هم از تماشای ترین تفرجگاه های شهر است می توانید از این تپه بالا بروید و به غیر از تماشا نمای شهر از بالا، جاذبه های تاریخی زیادی را ببینید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از تپه گلرت در بوداپست بیشتر بدانید.

تور مجارستان ارزان: تپه گلرت و چشم اندازهای شگفت انگیز از بوداپست

با ما سفر کنید و با تور مجارستان ارزان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

دلیل اینکه نام این تپه را گلرت (Gellert) گذاشتند این است که اسقف اعظم گلرت در درگیری های سال 1046 از این تپه به پایین پرت شد. پادشاه سنت استفان از این اسقف اعظم دعوت نموده بود تا به بوداپست برود و مردم این شهر را مسیحی کند اما بعضی از مخالفان او را درون بشکه ای از بالای تپه به رودخانه دانوب پرت کردند. مجسمه او که رو به پل الیزابت ساخته شده از خیلی از نقاط ناحیه پست دیده می گردد. شاید مهمترین جاذبه روی این تپه قلعه گلرت که بعد از شکست جنگ استقلال مجارستان در سال 1849 به وسیله دودمان هابسبورگ ساخته شده است. موقعیت مکانی خوب قلعه طوری بود که می توانست در مواقع شورش و طغیان های احتمالی در آینده هر دو منطقه مهم شهر را تحت نظر داشته باشد.

در قرن هجدهم دامنه های تپه گلرت پر از باغ های میوه شده بود. تپه گلرت در جنگ جهانی دوم و همینطور در هنگام انقلاب مجارستان در سال 1956 مکان مهم و نظامی شهر به حساب می آمد. مجسمه آزادی مجارستان در بالای این تپه واقع شده است و از بیشتر نقاط شهر دیده می گردد. امروز منطقه های مسکونی، خانه های شخصی و سفارتخانه های زیادی در کناره خیابان های اطراف تپه دیده می گردد که رونق آن ها همه به خاطر وجود این تپه است . از سال 1987 تا به حال تپه گلرت به عنوان بخشی از کناره های رود دانوب در فهرست میراث جهانی یونسکو واقع شده است. در دامنه های این تپه میدانی به نام میدان گلرت هست که در اطراف آن هتل گلرت و استخر گلرت به چشم می خورد. آب این استخر که دقیقا در کنار هتل واقع شده است از چشمه های آب گرمی که از این تپه سرچشمه می گیرند تامین می گردد.

در تپه گلرت از چه چیزهایی دیدن کنیم؟

پته گلرت برترین چشم مقدارای پانورامایی از شهر را به تصویر می کشد و برترین روش برای جهت یابی شهر است. از روی آن انگار که نقشه بوداپست در مقابل چشمانتان واقع شده است، می توانید ساختار شهر را کاملا ببینید و تفاوت بین دو ناحیه مهم بوداپست که یکی از آن ها کوهستانی و دیگری مسطح است و رود دانوب آن ها را از هم جدا نموده را به خوبی حس کنید. بر روی تپه در کنار منظره خارق العاده، جاذبه های زیادی هم وجود دارد که ارزش دیدن دارند:

  • بنای یادبود سنت گلرت ( Gellért Monument) : همانطور که گفتیم مجسمه یابود اسقف اعظم بر روی این تپه است.
  • قلعه تاریخی شهر: این قلعه که زمانی یکی از مهمترین قسمت های نظامی شهر بود امروز به جاذبه گردشگری مهم شهر تبدیل شده است.
  • مجسمه آزادی: این مجسمه در بالای تپه واقع شده است و از آنجایی که تبدیل به نماد شهر شده هیچ وقت از روی تپه پایین آورده نشد.
  • غار تپه گلرت (Gellért Hill Cave): یکی دیگر از جاذبه های خارق العاده تپه گلرت شبکه ای از غارهای اسرارآمیز است .اولین بار در دهه 1920 بود که یک ورودی برای این غارها ساخته شد تا مردم بتوانند به داخل غار بروند و از آن دیدن نمایند. این غار در زمان جنگ جهانی دوم به عنوان کلیسا و بیمارستان مورد استفاده قرار می گرفت اما امروز همچنان یک کلیسا است و موقعیت منحصربفردش که در بالای تپه گلرت قرار گرفته باعث شده تا از جاذبه های گردشگری مورد علاقه گردشگران باشد.
  • محوطه بازی: تپه گلرت جای مخصوصی برای بازی بچه ها دارد که در آن سرسره های مختلفی در مقدار های مختلف هست. وقتی از جهت اصلی در حال بالا رفتن به سمت قله تپه هستید این محوطه را نمی بینید اما تابلوهای چوبی جهت این زمین بازی را شخص نموده اند.

نظرتان با یک گردش و سرگرمی لذت بخش چیست؟ در سفر به بوداپست چند ساعتی را وقت بگذارید، از تپه گلرت بالا بروید، غرق دیدنی چشم مقدارای دیدنی شوید و بر روی این تپه ناهار و یا قهوه بخورید. به غیر از جاذبه های تاریخی زیادی که بر روی این تپه هست می توانید در این چشم مقدارای دیدنی عکس های زیادی بیندازید. قسمتی از منابع آب شهر بوداپست در میان چشمه های آب گرم درون این تپه ذخیره شده است و این اهمیت تپه را بیشتر نموده است. در 20 اگوست هر سال (29 مرداد) در روز تعطیلات ملی در بالای این پته آتش بازی های دیدنی برگزار می گردد که از بیشتر قسمت های شهر قابل دیدن است.

در دامنه های شمالی تپه گلرت در گئذشته کافه ها و مسافرخانه های زیادی بود که از اینجا منطقه معروف سرگرمیی به وجود آورده بود اما همه ساختمان هایی که دراین ناحیه وجود داشت به دلایل سلامت عمومی از بین رفتند. تنها بنایی که همچنان در اینجا وجود دارد خانه گوزن است که در اوایل قرن 18 ساخته شد، در آن موقع کافه بود و امروز هم همچنان تابلوی کافه در بالای آن به چشم می خورد. در ماه های تابستان در این منطقه کنسرت های زیادی برگزار می گردد که حال و هوای خاصی را به وجود می آوردند.

چگونه به تپه گلرت برویم؟

برای رفتن به این تپه می توانید از اتوبوس و یا واگن های برقی بهره ببرید که هر دوی این ها در میدان گلرت که در پایین تپه هست ایستگاه دارند. اگر خیال دارید تا از واگن های برقی بهره ببرید واگن های برقی شماره 19، 47 و 49 در میدان گلرت ایستگاه دارند. برای استفاده از اتوبوس هم می توانید از اتوبوس های شکاره 7 و 86 بهره ببرید.

منبع: visitbudapest.travel

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1894

به "تور مجارستان ارزان: تپه گلرت و چشم اندازهای شگفت انگیز از بوداپست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجارستان ارزان: تپه گلرت و چشم اندازهای شگفت انگیز از بوداپست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید