ثلاث باباجانی به کتابخانه سیار احتیاج دارد

به گزارش مجله آرنا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کرمانشاه، فرامرز باوندپور روز دوشنبه در دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ثلاث باباجانی که با هدف آنالیز مسائل و مسائل کتابخانه های عمومی در برای بهبود شرایط ارائه خدمات به اعضا و پیگیری ساختمان کتابخانه های زلزله زده در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید، گفت: در این شهرستان ممکن است مسائل زیرساختی وجود داشته باشد اما بزرگان و عالمان این منطقه در مقوله فرهنگی سرآمد هستند، و ما باید این بزرگان را به مردم معرفی کنیم.

ثلاث باباجانی به کتابخانه سیار احتیاج دارد

وی اضافه کرد: بخشی از خلأهای زیرساختی کتابخوانی را با راه اندازی کتابخانه سیار در روستاهای شهرستان ثلاث باباجانی می توانیم برطرف کنیم تا بچه ها و نوجوانان روستایی به کتاب دسترسی پیدا نمایند.

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی بیان داشت: در امسال در جلسات کمیته برنامه ریزی شهرستان کتابخانه های عمومی را در اولویت قرار می دهیم تا بخشی از این مسائل زیرساختی کاسته گردد.

باوندپوراضافه کرد: شهرداری ها نیز سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی را به موقع پرداخت نمایند چراکه این پرداخت ها به سرمایه گذاری تبدیل خواهد شد و همچون این است که برای توسعه فرهنگ مردم هزینه شده باشد.

فرماندارباباجانی عنوان نمود: برنامه های اوقات فراغت بچه ها و دانش آموزان را باید با مطالعه کتابهای عمومی پر کنیم و خواندن کتاب های عمومی نقش مهمی در عدم فاصله بچه ها از تحصیل و کتاب خواندن دارد.

در ادامه معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان ثلاث باباجانی بر داشتن یک واحد سیار کتابخانه تاکید نمود.

حسن امامی اضافه کرد: جمعیت روستاهای ثلاث باباجانی به حدی نیست که استاندارد ساخت کتابخانه روستایی باشد.

درخواست خرید کامیونت برای راه اندازی کتابخانه سیار روستایی

در انتها مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در این جلسه گفت: شهرستان ثلاث باباجانی تعداد 2 باب کتابخانه عمومی نهادی و یک باب کتابخانه مشارکتی با موسسه خیریه هانای هژاران، دارد که به اعضا و مراجعین خدمات رسانی می نمایند.

معصومه حسنی خونسار اضافه کرد: هر دو باب کتابخانه در شهرستان ثلاث باباجانی در زمان وقوع زلزله سرپل ذهاب تخریب شده و تا به امروز بازسازی آنها 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و به علت عدم تخصیص اعتبار این پروژه ها تعطیل شدند و از زمان زلزله تا به امروز فعالیت کتابخانه را در ساختمان استیجاری ادامه داده ایم.

حسنی خونسار بیان داشت: درخواست خرید کامیونت برای راه اندازی کتابخانه سیار روستایی را در جلسه انجمن استان مطرح می کنیم که تخصیص اعتبار بالایی احتیاج دارد و اگر استانداری برای این مسئله اعتباری در نظر بگیرد تعدادی از روستاهای شهرستان را پوشش می دهد در غیر این صورت باید به وسیله ایجاد پیشخوان کتاب در روستاها اقدام کنیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 خرداد 1402 بروزرسانی: 24 خرداد 1402 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2181

به "ثلاث باباجانی به کتابخانه سیار احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثلاث باباجانی به کتابخانه سیار احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید