خبرنگاران از شلیک کارآگاهان تا انهدام باند قاچاق سلاح جنگی در تهران

به گزارش مجله آرنا، تهران- خبرنگاران- پلیس پایتخت امروز (دوشنبه) از دستگیری سارق سابقه دار با عملیات تعقیب و گریز، چهار زورگیر نازی آباد، انهدام باند قاچاق سلاح های جنگی، کشف 200 قبضه سلاح سرد خبر داد.

خبرنگاران از شلیک کارآگاهان تا انهدام باند قاچاق سلاح جنگی در تهران

به گزارش مجله آرنا از پایگاه خبری پلیس، رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی بیان داشت: کارآگاهان یگان گشت این پلیس حین گشت زنی در محدوده میدان شوش با ظن به خودرو رانا و استعلام شماره پلاک، دریافتند خودرو دارای سابقه سرقت از کلانتری 175 باقرشهر است.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسفوند اضافه کرد: ماموران با استفاده از علائم هشداردهنده نظیر آژیر، چراغ گردان و بلندگو به راننده خودرو مذکور دستور توقف دادند، اما متهم پس از شنیدن دستور ایست با افزایش سرعت به سمت خیابان فدائیان جنوب متواری و با حرکات مخاطره آمیز باعث رعب و وحشت شهروندان و خودروهای عبوری شد.

وی ادامه داد: متهم پس از طی کردن مسافتی وارد خیابان های فرعی شهرک بعثت شده و همچنان بدون توجه به هشدارهای واحد گشت با سرعت بسیار بالا به جهت ادامه می داد که افسر اکیپ برای هشدار و جلوگیری از خسارت های احتمالی چند تیر هوائی در فواصل زمانی و مکانی تعیین شلیک کرد.

این مقام انتظامی شرح داد: متاسفانه راننده خودرو مسروقه توجهی به هشدارها نداشته و با حرکات مارپیچ و خسارت به خودروهای عبوری و پارک شده در حال فرار بود که نهایتاً افسر اکیپ در موقعیت مناسب اقدام به شلیک گلوله به سمت لاستیک های عقب خودرو متهم کرد و با اصابت گلوله خودرو به دلیل نقص فنی متوقف و راننده به صورت پیاده از محل گریخت.

یوسفوند گفت: کارآگاهان با عکس العمل سریع و به موقع به تعقیب سارق ادامه و در نهایت با درگیری فیزیکی و مقاومت شدید متهم، وی را دستگیر کردند.

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران یادآور شد: برابر بررسی های به عمل آمده تعیین شد نادر دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت خودرو و قطعات از سرکلانتری نهم بوده و اخیراً از زندان آزاد شده است.

انهدام باند قاچاق سلاح جنگی در پایتخت

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق سلاح و مهمات توسط اعضای یک باند 2 نفره در یکی از محلات غرب تهران، با تحقیقات به عمل آمده احصا شد متهمان قصد انتقال تعدادی سلاح و مهمات از غرب کشور به وسیله اتوبوس های مسافربری به یکی از استان ها را داشتند که در یک عملیات پلیسی هر 2 نفر دستگیر شدند.

به گفته سرهنگ سعید راستی، در بازرسی از داخل خودروی متهمان، 2 قبضه کلت کمری و 20 تیر جنگی که در جعبه های کوچکی بسته بندی شده بود، کشف شد.

کشف 200 قبضه سلاح سرد در خیابان مولوی

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ بیان داشت: در پی خبری مبنی بر فروش سلاح های سرد توسط متصدی یک واحد صنفی در محدوده کلانتری 116 مولوی تیمی از مأموران عملیات این کلانتری دریافتند متهم 23 ساله دارای سابقه با همین جرم بوده است که پس از مجازات، دوباره به کار خلاف روی آورده و اقدام به فروش سلاح سرد به اشرار و معتادان می کند.

سرهنگ دوستعلی جلیلیان اضافه کرد: پلیس پس از دستگیری متهم مذکور، پیروز شدند بیش از 200 قبضه سلاح سرد که به صورت فله ای آماده برای فروش بود، کشف کنند.

زورگیران محله نازی آباد در دام پلیس

رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار داشت: در پی وقوع زورگیری و سرقت یک دستگاه خودرو پژو پارس در خیابان نازی آباد توسط 2 زن و 2 مرد، با تحقیقات پلیسی احصا شد زورگیران مذکور در سطح شهر پرسه زنی کرده و سوژه های خود را از بین شهروندای که به صورت انفرادی در محل های خلوت تردد می کردند انتخاب و در یک فرصت مناسب با طعمه کردن 2 زن راه مال باخته را سد و سپس با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت اموال او می کردند.

سرهنگ جلیل موقوفه ای گفت: کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و به کارگیری اقدامات پلیسی، پس از شناسایی هر 4 زورگیر، در یک عملیات نامبردگان را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

وی ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی متهمان با مشاهده مستندات پلیس به سرقت پژو پارس با شیوه زورگیری اعتراف کردند که با تلاش بی وقفه ماموران کلانتری نازی آباد، 2 قبضه سلاح سرد و خودرو مسروقه کشف شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1604

به "خبرنگاران از شلیک کارآگاهان تا انهدام باند قاچاق سلاح جنگی در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران از شلیک کارآگاهان تا انهدام باند قاچاق سلاح جنگی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید