خبرنگاران ثبت نام داوطلبان تصدی 460 کرسی شوراهای شهر خراسان رضوی شروع شد

به گزارش مجله آرنا، مشهد-خبرنگاران- همزمان با سراسر کشور صبح امروز (چهارشنبه) ثبت نام از داوطلبان تصدی 460 کرسی شوراهای اسلامی شهر در 33 فرمانداری خراسان رضوی شروع شد.

خبرنگاران ثبت نام داوطلبان تصدی 460 کرسی شوراهای شهر خراسان رضوی شروع شد

سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی صبح امروز با بیان این مطلب به خبرنگار مجله آرنا گفت: 86 شهر در این استان دارای شورای اسلامی هستند که از این تعداد 77 شهر شورای پنج نفره، 6 شهر شورای هفت نفره، 2 شهر شورای 9 نفره و یک شهر که مشهد باشد شورای 15 نفره دارند.

محمد علی نبی پور اضافه کرد: به داوطلبان توصیه می گردد برای پرهیز از تجمع در شرایط کرونایی در مکان فرمانداریها و تسهیل فرایند ثبت نام ابتدا به وسیله برنامه موبایلی یا نسخه رایانه ای سامانه و یا در دفاتر پیشخوان خدمات دولت، پیش ثبت نام نمایند و سپس برای تکمیل ثبت نام به فرمانداریها مراجعه نمایند.

فرماندار مشهد هم در مراسم آغاز به کار فرایند ثبت نام انتخابات شوراها گفت: برای پیشگیری از شیوع کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی سالنی مجزا از سالن ثبت نام برای پیش ثبت نام در فرمانداری تدارک دیده شده است.

محمد رضا هاشمی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات فرایند ثبت نام فقط در مرحله تکمیل و ثبت نهایی پس از پیش ثبت نام در سالن اصلی ستاد انجام می گردد.

وی فعالیت ثبت نام را به مدت هفت روز و 77 ساعت دانست و ادامه داد: توصیه می گردد پیش ثبت نام در دفاتر پیشخوان و یا سامانه اینترنتی پیش ثبت نام انجام گردد.

فرماندار مشهد گفت: در سال آینده سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میان دوره ای خبرگان رهبری در این استان و شهرستان برگزار خواهد شد که امیدواریم در کمال سلامت و امنیت و با رعایت حق الناس مطابق رهنمود رهبر معظم انقلاب به وظیفه خود عمل کنیم.

ساعت 8 و 10 دقیقه صبح امروز نخستین داوطلب شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی وارد سالن پیش ثبت نام در فرمانداری مشهد شد.

این داوطلب 36 ساله برای حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد شرکت نموده است.

پیش بینی می گردد بیش از هزار نفر برای حضور در شورای اسلامی شهر مشهد ثبت نام نمایند.

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز آدینه 28 خرداد ماه سال 1400 انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در بیش از پنج هزار شعبه اخذ رای، 86 شهر و 2 هزار و 300 روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

استان 118 هزار و 851 کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب 33 شهرستان، در مجموع هشت هزار و 600 عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.

460 نفر از این تعداد، عضو شوراهای اسلامی شهرها و بقیه عضو شوراهای اسلامی روستایی در استان 6 میلیون و 870 هزار نفری خراسان رضوی هستند و در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1490

به "خبرنگاران ثبت نام داوطلبان تصدی 460 کرسی شوراهای شهر خراسان رضوی شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ثبت نام داوطلبان تصدی 460 کرسی شوراهای شهر خراسان رضوی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید