خبرنگاران دستور عمران خان برای تسریع احداث بازارچه های مرزی پاکستان با ایران

به گزارش مجله آرنا، اسلام آباد - خبرنگاران - با گذشت یک ماه از افتتاح دومین گذرگاه مرزی میان پاکستان و ایران، دولت اسلام آباد توسعه زیرساخت های مرزی را در دستور کار قرار داده و در تازه ترین اقدام، نخست وزیر پاکستان خواستار تسریع احداث بازارچه های مرزی با ایران و تدوین یک راهکار جامع در این خصوص شد.

خبرنگاران دستور عمران خان برای تسریع احداث بازارچه های مرزی پاکستان با ایران

به گزارش روز سه شنبه مجله آرنا، نشست ویژه بررسی اقدامات پاکستان برای مدیریت تجارت مرزی با ایران و طرح توسعه زیرساخت ها از جمله تاسیس بازارچه های مرزی میان دو کشور به ریاست عمران خان نخست وزیر پاکستان در کاخ نخست وزیری در اسلام آباد برگزار گشت.

مقامات ارشد سیاسی، اقتصادی و امنیتی پاکستان در این نشست آخرین پیشرفت های اجرا شده برای توسعه بازارچه های مرزی با ایران را مورد بررسی قرار دادند.

عمران خان در این جلسه که بیانیه آن از سوی دفتر نخست وزیر پاکستان صادر شد، خواستار تسریع عملیات اجرایی ساخت بازارچه های مرزی با ایران و تدوین راهکار جامع در این زمینه شد.

وی تاکید کرد: احداث بازارچه های مرزی برای بهبود زندگی ساکنان ایالت بلوچستان به عنوان استان همجوار مرزی با جمهوری اسلامی ایران به ویژه حمایت از مرزنشینان اهمیت ویژه ای دارد.

نخست وزیر پاکستان توسعه بازارچه های مرزی را برای ایجاد فرصت های شغلی از جمله کمک به مقابله با پدیده قاچاق بسیار موثر دانست.

این نشست کمتر از یک ماه بعد از گشایش دومین مرز رسمی میان ایران و پاکستان برگزار گشت.

گذرگاه مرزی ریمدان ایران و گبد پاکستان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشورمان، خانم زبیده جلال وزیر تولیدات دفاعی پاکستان و سایر مسوولان و معاونان وزیران کشور، خارجه و صنعت و معدن 29 آذرماه امسال به صورت رسمی افتتاح شد.

وزیر تولیدات دفاعی پاکستان 8 روز پس از این رویداد تاریخی طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار مجله آرنا در اسلام آباد گفت: در راستای کمک به تقویت تجارت ایران و پاکستان و حمایت از مرزنشینان دو کشور، سومین مرز رسمی در منطقه پیشین-مند نیز به زودی افتتاح می شود و همزمان چهار نقطه دیگر نیز برای تردد شهروندان و تجار دو طرف در امتداد مرز مشترک با ایران شناسایی شده است که به تدریج بازگشایی آن انجام خواهد شد.

براساس این گزارش، نخست وزیر پاکستان اواسط ماه گذشته دستور تشکیل اداره جدید نظارت بر مدیریت بهتر مرزها و امنیت را صادر کرد و براساس آن تبادل به موقع اطلاعات و داده ها تسریع می شود.

اداره جدید نظارت بر مدیریت مرزها به ریاست معاونت وزارت کشور پاکستان فعالیت می کند و دستور اصلی آن پیشبرد اولویت تجارت آزاد و البته در مرزهای امن است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1362

به "خبرنگاران دستور عمران خان برای تسریع احداث بازارچه های مرزی پاکستان با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستور عمران خان برای تسریع احداث بازارچه های مرزی پاکستان با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید