خبرنگاران فرماندار دلفان: مطالب انتخاباتی شبکه های اجتماعی رصد می گردد

به گزارش مجله آرنا، خرم آباد - خبرنگاران - فرماندار دلفان گفت: مطالبی شبکه های اجتماعی درباره داوطلبان و مباحث انتخاباتی این شهرستان رصد و با مطالب توهین آمیز و تبلیغات غیرقانونی برخورد می گردد.

خبرنگاران فرماندار دلفان: مطالب انتخاباتی شبکه های اجتماعی رصد می گردد

به گزارش مجله آرنا نورالدین درمنان روز یکشنبه در جلسه مشترک ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی و رسانه های محلی شهرستان دلفان اضافه کرد: رویکرد ما در انتخابات قانونی، بی طرفانه، سالم و با مشارکت حداکثری خواهد بود و تعامل خوبی بین مجموعه ستاد انتخابات، هیات های اجرایی و هیات نظارت وجود دارد.

وی اظهار کرد :هیچ دستگاهی حق ندارد بودجه و امکانات را له یا علیه شخصی استفاده کند چرا که این کار تخلف بوده و برای آن مجازات پیش بینی شده است.

وی ادامه داد :هر فردی در فضای مجازی یا حقیقی هرگونه تخلف انتخاباتی انجام داد باید طبق قانون با وی برخورد جدی گردد.

فرماندار دلفان یادآور شد :رسانه ها با فضاسازی مناسب به ارتقای امنیت و سلامت انتخابات کمک کنند و همچنان در جهت گیری روشنگرانه برای انتخاب صحیح و درست از سوی مردم کوشش هدفمند داشته باشند.

درمنان به نقش رسانه ها در جریان انتخابات، شکل دهی افکار عمومی برای حضور و انتخاب فرد اصلح اشاره نمود و گفت: اصحاب رسانه نقش بی بدیلی در افزایش مشارکت مردم دارند و می توانند در راستای تبیین عالمانه، ترویج هنرمندانه و تبلیغ فناورانه این رویداد مهم ایفای نقش کنند.

وی توضیح داد :نشریات، خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب در این شهرستان همیشه با تمام ظرفیت کنار مردم و مسوولان بوده و برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی کوشش نموده اند.

رئیس دادگستری شهرستان دلفان نیز ارتقای سطح آگاهی مردم در زمینه های مالی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را یکی از رسالت های رسانه مطرح نمود و بیان داشت: رسانه ها نقش پررنگی در رفتارهای سیاسی مردم در انتخابات دارند بنابراین باید با عملکرد فراجناحی، مردم را در انتخاب اصلح کمک دهند.

فردین عسگرزاده گفت: وظیفه رسانه قبل از رویدادی نظیر انتخابات، کوشش برای فراهم کردن بستر حضور پرشور و در عین حال همراه با شعور و آگاهی مردم است.

وی هدف از برپایی این نشست را هماهنگی وآگاهی بیشتر نشریات و پایگاه های محلی با قانون مطبوعات و انتخابات مطرح نمود و اضافه کرد: بر اساس اصل 24 قانون اساسی، مطبوعات آزادی دارند، بایستی بر اساس قانون حرکت کنند و مبانی اسلام یعنی درنظر دریافت دین، ارزش های اسلام و انقلاب و حدود حقوق عمومی و خصوصی مربوط را در نظر بگیرند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 28 خرداد 1400 در کشور برگزار می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1456

به "خبرنگاران فرماندار دلفان: مطالب انتخاباتی شبکه های اجتماعی رصد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار دلفان: مطالب انتخاباتی شبکه های اجتماعی رصد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید