چرایی رای 73 میلیون آمریکایی در انتخابات اخیر به ترامپ

به گزارش مجله آرنا، باراک اوباما در مصاحبه ای عنوان نمود، یکی از دلایل اینکه 73 میلیون آمریکایی در انتخابات اخیر این کشور به دونالد ترامپ رای دادند این پیغام جمهوریخواهان مبنی بر اینکه کشور، به ویژه مردان سفیدپوست مورد حمله قرار دارند، بوده است.

چرایی رای 73 میلیون آمریکایی در انتخابات اخیر به ترامپ

به نقل از روزنامه گاردین، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه ای با یک برنامه رادیویی تحت عنوان برکفست کلاب با موضوع کتاب خاطرات جدیدش تحت نام یک سرزمین موعود گفت، دولت دونالد ترامپ که او مستقیما نامش را نبرد، به شکل عینی و بدبختانه ای در مدیریتها و مراقبتهای ابتدایی و اساسی در قبال مردم آمریکا و ایمن نگه داشتن آنها شکست خورده است اما با این حال همچنان میلیونها رای کسب کرد.

اوباما بیان داشت: چیزی که همیشه برای من جالب بوده سطح بالای احساس قربانی بودن مردان سفیدپوست که سیاستهای جمهوریخواهان ایجاد نموده، بوده است. این که آنها هستند که تحت حمله قرار دارند تناسبی نه با تاریخ ونه با داده ها و اقتصاد ندارد. اما این یک باور صادقانه است که نهادینه شده است. این ماجرایی است که گفته می گردد و رفع کردن آن چیزی نیست که بتوان خیلی سریع انجام داد.

باراک اوباما در پاسخ به سوالی درباره انتقادهای سیاهپوستان و رنگین پوستان از اینکه او در ریاست جمهوری به اندازه کافی در راستای حمایت از آنها کار نکرد، گفت: من این را درک می کنم چون زمانی که انتخاب شدم حجم زیادی هیجان و امید وجود داشت و من همچنین فکر می کنم که ما به طور کلی ریاست جمهوری را یک سلطنت در نظر می گیریم انگار که به مجرد آغاز به کار یک رئیس جمهور او می تواند هر کاری که ضروری است را انجام دهد و اگر کاری را انجام نمی دهد علتش این است که نخواسته آن کار را انجام دهد!

اوباما اما با این پرسش روبرو شد که ترامپ در ریاست جمهوری دقیقا این طور عمل نموده است. اوباما پاسخ داد: این به این خاطر است که او قوانین را شکسته و به قانون اساسی بی اعتنایی نموده است. خبر خوب این است که من بسیار از کارهایی که برای سیاهپوستان انجام دادم مطمئن بودم چون آماری برای اثبات کردن آنها دارم.

اوباما تاکید نمود که سیاستهای او منجر به افزایش درآمد سیاهپوستان، کاهش فقر و افزایش دسترسی آنها به بهداشت و درمان شد.

او عنوان نمود: بسیاری از سیاستهای من هدفشان نیازمندترین مردم بوده اند. این افراد عمدتا به شکل نامتناسبی آمریکایی-آفریقایی هستند.

اوباما در عین حال به نقش کنگره و دولت در ایجاد تغییر اشاره نمود، در حالی که میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا جلوی بسیاری از تلاشهای دولتش را در سالهای آخر این دولت گرفت.

اوباما هشدار داد که سرنوشتی مشابه ممکن است منتظر جو بایدن، رئیس جمهور منتخب و معاونش کامالا هریس باشد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1263

به "چرایی رای 73 میلیون آمریکایی در انتخابات اخیر به ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرایی رای 73 میلیون آمریکایی در انتخابات اخیر به ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید