خبرنگاران 176 فرد مبتلا به کرونا شبانه روز گذشته در یزد شناسایی شد

به گزارش مجله آرنا، یزد- خبرنگاران- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 176 فرد مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شد و برای چندمین بار رکورد افراد مبتلا فروردین ماه سال 1400 هجری شمسی شکسته شد.

خبرنگاران 176 فرد مبتلا به کرونا شبانه روز گذشته در یزد شناسایی شد

به گزارش شامگاه دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، دکتر ابراهیم سلمانی اضافه نمود: از این تعداد 19 نفر در بیمارستان های استان بستری و 157 نفر در منزل دوره نقاهت را طی می نمایند.

وی ادامه داد: تا به امروز 45 سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در شهرستان های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، خاتم، تفت، مهریز و اشکذر شناسایی و به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته فوت بیمار مبتلا به کووید 19 در استان به ثبت نرسید، اظهار کرد: همچنین در این مدت 32 فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان پذیرش شدند.

به گفته سلمانی در حال حاضر در مجموع 164 فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 30 نفر در بخش مراقبت های ویژه خدمات درمانی دریافت می نمایند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه گفت: کرونای جهش یافته انگلیسی آرام و بی صدا در گوشه و کنار یزد رو به افزایش است و بعضی مسافران آن را به عنوان سوغات به شهرشان می برند.

وی با اشاره به فرارسیدن تعطیلات آخر هفته تاکید نمود: کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، دورهمی ها، برپایی مراسم های عروسی و ترحیم و دید وبازدیدهای نوروزی سبب شد تا هشت شهر یزد درگیر ویروس جهش یافته انگلیسی باشد و با این شرایط، همچنان رخ یزد زرد و آبی است.

دکتر سلمانی توضیح داد: تعداد موارد شناسایی مبتلایان روزانه در استان در روزهای اخیر به بالاترین میزان خود در امسال رسید که این موضوع می تواند به عنوان زنگ خطری جدی برای مردم و سیاست گذاران ما قلمداد گردد.

هر سال با آغاز بهار طبیعت، ایرانیان با برپایی آداب و رسوم و تکریم شعایر دینی و اخلاقی به استقبال نوروز می رفتند،اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و مخاطره آن بر سلامت شهروندان، این رویداد زیبا و عظیم با چالش جدی روبرو شد.

کارشناسان همچنان توصیه می نمایند، مردم اصول سه گانه شفا یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند

شایع ترین علایم بیماری کووید 19 تب، خستگی و سرفه خشک است، سایر علایم آن با شیوع کمتر شامل احساس درد، گرفتگی بینی، سردرد، التهاب ملتحمه، گلودرد، اسهال، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، ظهور لکه های پوستی یا تغییر رنگ انگشتان دست و پاست، این نشانه ها معمولاً خفیف بوده و به تدریج آغاز می گردد، در حالی که بعضی از افراد بدون احساس علایم بسیار خفیف به عفونت آلوده می شوند.

حدود 80 درصد افراد مبتلا بدون احتیاج به درمان خاصی از این بیماری بهبود می یابند، اما از هر پنج نفر مبتلا به کووید 19 علایم یک نفر شدت می گیرد که دچار مسائل تنفسی می گردد و خطر ایجاد عوارض شدید بین افراد مسن و افرادی که سایر مسائل بهداشتی مانند فشار خون بالا، بیماری های قلبی و ریوی، دیابت یا سرطان دارند، افزایش می یابد.

بعضی گزارش ها نشان می دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز معین نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1488

به "خبرنگاران 176 فرد مبتلا به کرونا شبانه روز گذشته در یزد شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 176 فرد مبتلا به کرونا شبانه روز گذشته در یزد شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید