دیدنی ترین پارک های ملی کانادا

به گزارش مجله آرنا، رپرتاژ آگهی- با در بر دریافت سواحل شنی، دریاچه های تماشایی و درخشان، خطوط ساحلی صخره ای و جنگل های وحشی و بی خاتمه، پارک های ملی کانادا برای بسیاری از طبیعت دوستان به بعضی از جذاب ترین جاذبه های طبیعی در تمام کره خاکی تبدیل شده اند. مجموعه و شبکه پارک های ملی در کانادا، یکی از قدیمی ترین و گسترده ترین سیستم های حفاظت از طبیعت در برابر تغییرات و ساخت و سازها در تمام جهان است.

دیدنی ترین پارک های ملی کانادا

چه چادر زدن در طبیعت وحشی و بکر باشد یا لذت بردن از منظره باشکوه روبه رویتان از پنجره یک اقامتگاه لوکس، پارک های ملی کانادابرای هر کسی با هر سلیقه ای چیزی برای ارائه دارند. در ادامه می خواهیم بعضی از جالب توجه ترین پارک های ملی این کشور را به شما معرفی کنیم.

پارک ملی شبه جزیره بروس در استان انتاریو

پارک ملی شبه جزیره بروس (Bruce Peninsula National Park) یکی از جنوبی ترین منطقه های طبیعی حفاظت شده در استان انتاریو کانادا است. یکی از جالب توجه ترین ویژگی های این پارک وجود ارکیده های نادر و درختان سرو 1000 ساله است. در کرانه غربی این پارک، سواحلی عالی در امتداد دریاچه هورون وجود دارند؛ جایی که بسیاری از کانادایی ها برای آب تنی و یا آفتاب دریافت به آن سر می زنند. یکی دیگر از جاذبه های این پارک برج تماشای منظره آن با 20 متر ارتفاع است؛ در بالای این برج شما می توانید منظره هایی خارق العاده از پارک و محیط اطرافتان را ببینید. غیر از این ها، شناخته شده ترین و شاید محبوب ترین جاذبه پارک ملی شبه جزیره بروس گروتو است؛ یک غار سنگ آهکی زیبا که بین دریاچه مار و راستاهای کوهنوردی خلیج جرجیان قرار گرفته است.

پارک ملی گروس مورن در نیوفاندلند و لابرادور

پارک ملی گروس مورن (Gros Morne National Park) نام خود را از دومین قله بلند استان نیوفاندلند گرفته است. معنی این عبارت در زبان فرانسوی، محل غمناک و عظیم است؛ یک توصیف عالی و مناسب برای مراتع پهناور و خالیش، کوهستان های سخت و آبدره هایی که از حرکت یخچال های طبیعی درست شده اند. منطقه تیبل لندز این پارک باعث شده گروس مورن عنوان منطقه ثبت شده در میراث جهانی یونسکو را از آن خود کند. این بخش پارک از صخره های برنز رنگی تشکیل شده که عموما در اعماق پوسته زمین پیدا می شوند. این صخره ها یاری عظیمی بودند برای زمین شناسان برای این که تئوری حرکت صفحه های زمینی را نشان دهند. در این پارک می توانید در یک راستا 97 کیلومتری از میان کوه های سر به فلک کشیده پیاده روی کنید، دهکده های کوچک کنار آب را بگردید یا غذا خوردن نهنگ ها در خلیج بون پارک را ببینید.

پارک ملی بنف در استان آلبرتا

پارک ملی بنف (Banff National Park) در سال 1885 و به عنوان اولین پارک ملی کانادا تاسیس شد. این پارک بخشی از کوهستان های راکی کانادایی است و منزلگاه حیاتی وحشی غنی، قله های سر به فلک کشیده، دریاچه های درخشان و فیروزه ای، دره های تماشایی و پهنه های دست نخورده و بکر از جنگل های درختان سوزنی برگ. قله های این پارک بین 45 تا 120 میلیون سال قدمت دارند. بلندترین آنها یعنی قله فوربس 3612 متر ارتفاع دارد. این پارک ملی کانادا بیشتر از 1600 کیلومتر راستا پیاده روی و طبیعت گردی دارد و چشمه های آب گرمش به بازدیدکنندگان اجازه می دهند علاوه بر زیبایی های منظره های پیش رویشان از آب های شفادهنده معدنی هم لذت ببرند. 6 هتل و اقامتگاه عظیم و لوکس در این پارک وجود دارند و به بازدیدکنندگان فرصت می دهند بدون دور شدن از راحتی خانه خودشان، بتوانند از زیبایی بی رقیب یکی از جذاب ترین پارک های ملی کانادا لذت ببرند.

پارک ملی هزار جزیره در استان انتاریو

پارک ملی هزار جزیره کانادا (Thousand Islands National Park) یکی از کوچک ترین پارک های ملی این کشور است. این مجموعه طبیعی فوق العاده زیبا از بیشتر از 20 جزیره گرانیتی که زنجیروار در رودخانه سینت لورنس پخش شده اند تشکیل شده است. جنگل درختان کاج، مرداب ها و زمین های سرسبز از ویژگی های این پارک ملی زیبا هستند. در خلیج ها یا آبراه های بکر و خلوت این پارک، شما می توانید گونه های نادر پرنده ها و لاکپشت ها را ببینید. برای گردش در بخش های مختلف پارک می توانید از کایاک یا قایق موتوری بهره ببرید. اصلی ترین بخش پارک فضاهای زیادی برای چادر زدن و پیک نیک و همچنین یک مرکز سرگرمی، یک آکواریوم و سینما دارد.

پارک ملی ناهانی در قلمروهای شمال غربی

حفاظتگاه پارک ملی ناهانی (Nahanni National Park Reserve) منزلگاه عمیق ترین دره های رودخانه ای در جهان است و آبشاری دارد که دو برابر آبشار نیاگارا ارتفاع دارد. این پارک ملی یکی دیگر از جاذبه های کانادا است که در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این پارک در جنوب غربی قلمروهای شمال غربی و نزدیک به مرز یوکون قرار گرفته و بیشتر از 30 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد. رودخانه ای که از میان این پارک عبور می نماید، آب های خروشانی دارد که در جاهایی سرعتشان به حدود 322 کیلومتر در ساعت هم می رسد. این رودخانه برای علاقه مندان به ورزش های آبی محلی عالی برای کانوسواری، کایاک سواری و یا قایق سواری در رودخانه خروشان است. بسیاری از بازدیدکنندگان روزانه پارک ملی ناهانی، به سراغ آبشار ویرجینیا با ارتفاع 92 متر می فرایند، جایی که می توانند منظره هایی خارق العاده از بالای آبشار را ببینند.

پارک ملی جزیره پرینس ادوارد

پارک ملی جزیره پرینس ادوارد (Prince Edward Island National Park) جاذبه هایی بی نظیر از جمله 40 کیلومتر سواحل آرام و بکر با شن های قرمز، تپه های شنی غول آسا، مراتع و و شوره زارهای پهناور دارد. در این پارک گونه های متنوعی از حیوانات از جمله روباه قرمز، کایوت، سگ آبی، گوزن شمالی، راسو و همچنین بیشتر از 300 گونه پرنده را در خود جای داده است. این پارک مناسب تمام اعضای خانواده، تعداد زیادی برنامه های جذاب فرهنگی و زیست محیطی دارد که هر کسی با هر سنی و هر سلیقه ای را راضی نگه می دارد.

پارک ملی فاندی در استان نیوبرانزویک

پارک ملی فاندی (Fundy National Park) در ساحل شرقی استان نیوبرانزویک قرار گرفته است و بیشتر از 20 هزار هکتار مساحت دارد. بازدیدکنندگان از نقاط مختلف جهان به این پارک ملی کانادا سر می زنند تا شاهد بعضی از بلندترین امواج در جهان باشند؛ امواج اقیانوس در این منطقه تا 12 متر هم بالا می فرایند. سواحل طولانی خلیج فاندی به شما اجازه می دهند در زمان جزر یک پیاده روی به یادماندنی در امتداد اقیانوس داشته باشید. این پارک همچنین کیلومترها راستا عالی برای گشت و گذار و پیاده روی دارد. پارک فاندی محلی مناسب برای اقامت در طبیعت است، جایی که خیمه های چوبی لوکسش یک تجربه منحصربه فرد و خاطره انگیز را برای شما رقم خواهند زد.

پارک ملی پسیفیک ریم در استان بریتیش کلمبیا

حفاظتگاه پارک ملی پسیفیک ریم (Pacific Rim National Park Reserve) در امتداد ساحل غربی جزیره ونکوور و بین شهرهای توفینو و پورت رنفرو قرار گرفته است و حدود 121 کیلومتر طول دارد. این پارک به 3 بخش تقسیم شده است: لانگ بیچ (که برای سواحل شنی و موقعیت عالیش برای موج سواری مشهور است)، جزیره های گروه شکسته (یک مجمع الجزایر متشکل از بیشتر از 100 جزیره عظیم و کوچک) و در نهایت راستا ساحل غربی (یک راستا طبیعت گردی چالش برانگیز با 72 کیلومتر طول که از میان آبشارها، صخره های سنگ آهکی و سواحل عبور می نماید).

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1424

به "دیدنی ترین پارک های ملی کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "دیدنی ترین پارک های ملی کانادا" امتیاز داده است | امتیاز: 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی ترین پارک های ملی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید