راه اندازی نخستین شتاب دهنده در گلستان

به گزارش مجله آرنا، معاون پارک علم و فناوری گلستان گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که بین پارک علم و فناوری گلستان و شتاب دهنده جهش به امضاء رسید، نخستین شتاب دهنده استانی در استان گلستان ایجاد می گردد.

راه اندازی نخستین شتاب دهنده در گلستان

دکتر عماد آیدانی در گفت وگو با مجله آرنا، اظهار کرد: موافقت نامه اصولی پارک علم و فناوری استان گلستان در دی ماه سال 91 صادر شد و مرداد ماه سال 92 نیز موافقت نامه اصولی مرکز رشد جامع دریافت شد. در موافقت نامه مقرر شد که استان 60 هکتار زمین را برای فعالیت های حوزه فناوری و توسعه فناوری در اختیار پارک علم و فناوری گلستان قرار دهد. وی اعلام کرد: بر این اساس محور فعالیت های پارک علم و فناوری گلستان در زمینه های کشاورزی، صنایع تبدیلی، شیلات و سایر صنایع اولویت دار استان معین شد. آیدانی توضیح داد: در حال حاضر حدود 150 شرکت در پارک علم و فناوری گلستان، مراکز رشد پارک علم و فناوری و مرکز تحقیقات جهادکشاورزی را تحت پوشش قرار دادیم. وی با اشاره به فعالیت 36 شرکت دانش بنیان در استان، گفت: با ارزیابی های جدید و تغییر نحوه رتبه بندی شرکت های دانش بنیان، شاهد ریزش تعداد شرکت های دانش بنیان در استان بودیم. شرکت های دانش بنیان استان در زمینه هایی از جمله پزشکی، زیست فناوری، تجهیزات پزشکی، کشاورزی، IT و غیره فعال هستند. معاون پارک علم و فناوری گلستان اعلام نمود: در زمینه فراوری تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و برخی داروها، فراوری بذر و IT، شرکت های دانش بنیان خوبی را در استان داریم. آیدانی با بیان اینکه وظیفه اصلی پارک، توسعه علم و فناوری است، گفت: این کار با ایجاد شرکت های مختلف دانش بنیان و هم افزایی بین آنها و توسعه استارتاپ ها محقق می گردد.

راه اندازی انجمن یاوران وقف

وی در ادامه با اشاره به کوشش برای راه اندازی انجمن یاوران وقف در حوزه علم و فناوری، توضیح داد: به دنبال این هستیم که مردم و بخش خصوصی را به سمت وقف در حوزه علم و فناوری سوق دهیم. معاون پارک علم و فناوری گلستان به ایجاد نخستین شتاب دهنده استانی اشاره نمود و گفت: کسانی که طرح و ایده و تیم خوبی دارند، تحت پوشش قرار گرفته و بعد از آموزش کسب و کار، آنها را به سرمایه گذاران معرفی می نمایند تا در صورت تمایل با همکاری یکدیگر شرکتی را تاسیس نمایند. وی اعلام نمود: در این راستا یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر را در نظر گرفتیم که حامی این شتاب دهنده و طرح های خوب است.

راه اندازی مرجع اظهارنامه های ثبت اختراع در گلستان

آیدانی از راه اندازی مرجع استعلام اظهارنامه های ثبت اختراع در استان اطلاع داد و گفت: مخترعین پیش از این برای طی این فرایند باید به خارج از استان مراجعه می کردند. وی به راه اندازی مرکز نوآوری پارک علم و فناوری گلستان هم اشاره نمود و اضافه کرد: کار این مرکز برگزاری استارتاپ ها، برگزاری کارگاه های مختلف تخصصی، سرمایه گذاری بر روی هسته ها و واحدهای فناور، ایجاد بازار، برقراری ارتباط با دانشگاه و انتقال فناوری است. آیدانی اعلام نمود: در استان گلستان سه کانون شکوفایی خلاقیت در شهرهای گرگان، گنبد کاووس و کردکوی ایجاد شده است. معاون پارک علم و فناوری گلستان با بیان اینکه مجوز صندوق پژوهش و فناوری اخد شده است، اظهار کرد: با مشارکت بخش خصوصی به دنبال راه اندازی این صندوق هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 12

به "راه اندازی نخستین شتاب دهنده در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی نخستین شتاب دهنده در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید