زاخارووا: توافقنامه لغو ویزا گروهی بین ایران و روسیه به زودی نهایی می گردد

به گزارش مجله آرنا، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که توافقنامه لغو ویزا گروهی بین مسکو و تهران در آینده نزدیک اجرایی می گردد.

زاخارووا: توافقنامه لغو ویزا گروهی بین ایران و روسیه به زودی نهایی می گردد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه در نشست خبری هفتگی درباره زمان اجرایی شدن توافقنامه لغو ویزا گروهی بین ایران و روسیه گفت، سازمان فدرال گردشگری روسیه (روس توریسم) با شرکای ایرانی برای نهایی کردن اجرای توافقنامه لغو ویزا گروهی درحال برنامه ریزی و کوشش هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه با بیان اینکه این توافقنامه توسط وزیران امور خارجه ایران و روسیه در جریان سفر محمدجواد ظریف به مسکو در روز 27 ماه مارس سال 2017 امضا شده است، گفت: در توافقنامه لغو ویزا گروهی برای سفرهای گردشگری اتباع دو کشور پیش بینی شده است.

زاخارووا اضافه کرد: در این توافقنامه، سفر گروه ها از 5 تا 50 نفر تا مدت 15 روز پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: مطابق بند 2 ماده 4 این توافقنامه، سازمان فدرال گردشگری روسیه (روس توریسم) از طرف روسیه مجری این توافقنامه است. در زمان حاضر، این سازمان با شرکای ایرانی برای نهایی کردن اجرای این توافقنامه کوشش می نمایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما معتقدیم که تصمیم برای شروع اجرای توافقنامه، باتوجه به شرایط اپیدمیولوژیکی در روسیه و ایران و محدودیت ها برای پیشگیری از شیوع کرونا گرفته شده است.

گردشگران انفرادی شامل این توافق نمی شوند و باید به صورت جداگانه درخواست ویزا دهند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1182

به "زاخارووا: توافقنامه لغو ویزا گروهی بین ایران و روسیه به زودی نهایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخارووا: توافقنامه لغو ویزا گروهی بین ایران و روسیه به زودی نهایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید