زاکانی : راه چاره مسائل تهران، مولدسازی اموال شهرداری است

به گزارش مجله آرنا، شهردار تهران گفت: راه چاره ما برای تدبیر مسائل، جلب مشارکت مردم و نهادهای مختلف برای سرمایه گذاری در پروژه های شهر تهران و بعلاوه مولدسازی اموال شهرداری است.

زاکانی : راه چاره مسائل تهران، مولدسازی اموال شهرداری است

به گزارش مجله آرنا، جلسه آنالیز نحوه توزیع قبوض عوارض نوسازی و پسماند صبح امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، علیرضا جاوید معاون هماهنگی و امور منطقه ها، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و شهرداران منطقه ها 22 گانه تهران برگزار گردید.

علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: در مرکز طی سالهای گذشته با یک عقب افتادگی تاریخی روبرو بوده ایم که برای حل آن، هم به کار بزرگ و هم به اعتبار سنگین احتیاج داریم؛ مثلاً در یک نمونه نوسازی حمل و نقل شهری تهران 507 همت اعتبار لازم دارد که رقم بزرگی است.

شهردار تهران اضافه نمود: در وجه دیگر ماجرا عایدیهای شهرداری نیز کفاف جبران عقب ماندگی ها را نمی دهد؛ به همین جهت قدرت عمل ما نسبت به قبل کاهش پیدا نموده و در مقایسه با ابتدای دهه نود، یک پنجم شده است.

او با اشاره به راهکارهای شهرداری تهران برای مدیریت شهر در چنین شرایطی گفت: راه چاره ما برای تدبیر مسائل، جلب مشارکت مردم و نهادهای مختلف برای سرمایه گذاری در پروژه های شهر تهران و بعلاوه مولدسازی اموال شهرداری است؛ به همین جهت باید شهرداران منطقه ها 22 گانه مرکز با تشکیل اتاق های فکر مختلف، دنبال به کارگیری خلاقیت برای استفاده از ظرفیت های بزرگ منطقه ها باشند، زیرا اگر کار علمی و فوق العاده ای نکنیم نمی توانیم انتظار ایجاد تحولی همه جانبه در شهر تهران داشته باشیم.

علیرضا جاوید معاون هماهنگی و امور منطقه ها شهرداری در گزارشی پیرامون رقم عوارض نوسازی و پسماند با بیان اینکه رقم این عوارض 8 هزار و 500 میلیارد تومان است، اظهار کرد: با توجه به بخگرددگی کم نظیری که در نظر گرفته شده و حتی شامل جرائم سال های دور نیز می گردد، پیش بینی می گردد امسال ضریب تحقق عایدیی بیشتری داشته باشیم.

او در ادامه اضافه نمود: سال های قبل این ضریب تحقق قابل توجه نبوده و شهروندان در مواردی چون هنگام انتقال املاک و ... ناچار نشوند، عوارض شهرداری را پرداخت نمی نمایند؛ با این حال مطابق برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می گردد حداقل 2 هزار میلیارد تومان از این 8 هزار و 500 میلیارد تومان عوارض وصول گردد.

لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نیز در گزارشی پیرامون نحوه اخذ عوارض نوسازی، کسب و پیشه و پسماند گفت: برای دریافت عوارض برنامه ریزی های متفاوتی انجام داده ایم؛ به عنوان مثال توزیع فیش های عوارض در میان شهروندان امسال به جای شرکت پست بر عهده کارکنان شهرداری های منطقه ها مختلف گذاشته شده است.

علی مسرور مدیرکل اداره تشخیص و وصول عایدی شهرداری تهران در ادامه این جلسه اظهار کرد: در سال گذشته بالغ بر هزار و 980 میلیارد تومان رقم وصولی شهرداری از قبض های عوارض بوده اما در امسال تا 20 دی ماه و قبل از توزیع قبوض حدود هزار و 20 میلیارد تومان عوارض دریافت نموده ایم.

او با بیان اینکه در صورت توزیع مناسب قبوض پیش بینی می گردد امسال حداقل رقم وصولی ما دو همت باشد، توضیح داد: مطابق قانون عایدیهای پایدار، امسال بخگرددگی خوبی در بخش عوارض نوسازی در نظر گرفته شده است که مطابق آن تمامی تخلفات شهروندان از سال 1348 تا به امروز قابلیت بخشش دارد و همین مسئله می تواند مشوق خوبی برای پرداخت عوارض باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 بهمن 1401 بروزرسانی: 30 بهمن 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2136

به "زاکانی : راه چاره مسائل تهران، مولدسازی اموال شهرداری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاکانی : راه چاره مسائل تهران، مولدسازی اموال شهرداری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید