ساخت خانه ارزان در ایران به کمک فناوری چین

به گزارش مجله آرنا، استفاده از فناوری های نوین ساخت و ساز به اندازه زیادی از قیمت تمام شده مسکن می کاهد و نگاه سنتی در این عرصه را به چالش می کشد. چین از جمله کشورهایی است که این فناوری را در اختیار دارد و امید می رود ایران بتواند این فناوری را به تدریج وارد کشور کند.

ساخت خانه ارزان در ایران به کمک فناوری چین

به گزارش بلاگ مجله آرنا به نقل از تسنیم، البته وزیر راه و شهرسازی تاکید می کند که قرار نیست که چینی ها کارگر به ایران بیاورند، یا مهندس یا مصالح ساختمانی وارد کشور کنند، بلکه مذاکره با شرکت های خارجی برای ورود فناوری های نوین ساخت وساز مسکن است .

رستم قاسمی در حالی از ورود فناوری نوین ساخت و ساز چینی ها به ایران می گوید که پیش از این نیز تاکید داشت سطح ساخت مسکن در ایران 3 و در دنیا 8 است.

از این رو، تاکید بر کیفی سازی ساخت مسکن است و برای همین وزیر راه و شهرسازی می گوید: مذاکره شرکت های خارجی با وزارت راه و شهرسازی درباره ساخت واحدهای مسکونی با قیمت کمتر از شرکت های ایرانی، نشان دهنده دانش فنی آنها است که باید تلاش کنیم در همکاری با شرکت های دانش بنیان توان خود را به آن سطح برسانیم.

به گفته قاسمی، شرکت های خارجی پیشنهاد ساخت وساز با قیمت های پایین تر از داخلی ها می دهند ، البته استفاده از توان داخلی در اولویت قرار گرفته است. این نشان می دهد کار علمی و فناوری در مورد ساخت وساز مسکن انجام نشده است و این یک مأموریت ویژه برای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است .

آگهی آپارتمان های ارزان در مجله آرنا

سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان ساخت و ساز ارزان

قاسمی تأکید کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی باید با انتشار فراخوان از شرکت های دانش بنیان دعوت کند تا طرح های مناسب خود را در مورد ساختمان ارایه بدهند.

مرکز تحقیقات مأموریت دارد به سرعت در حوزه ساخت وساز، تحول ایجاد کند و ایجاد تحول نیز از طریق شرکت های دانش بنیان حاصل می شود .

سرعت ساخت در قیمت تمام شده تأثیر فراوانی دارد، بدین معنا که ساختمانی که در یک سال ساخته می شود نسبت به ساختمانی که طی دو سال و بیشتر احداث خواهد شد، از نظر قیمتی فرق دارد.

بنابراین با توجه به اینکه قیمت های تمام شده ساختمان در کشور بسیار گران تر از سایر کشورها انجام می شود، باید مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این بخش اهتمام ویژه ای داشته باشد .

قاسمی با یادآوری اینکه در وزارت راه و شهرسازی، در حوزه روش های نوین ساخت کاری انجام نشده است که در این دوره باید جبران شود، افزود: از شرکت های دانش بنیان و نو دعوت کنیم تا در حوزه ساخت وساز، مصالح و تجهیزات، روش های نو را ارائه دهند تا به کیفیت، سرعت و قدمت ساختمان ها و دیگر حوزه های حمل و نقل بیفزاییم.

قرار است برای شرکت های دانش بنیانی که نمونه های مناسبی ارایه دهند سرمایه گذاری انجام و از آنها حمایت شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه چهار میلیون واحد مسکونی باید به سرعت و با کیفیت در دولت سیزدهم ساخته شود، توضیح داد: در اجرای نهضت ملی مسکن، یکی از اهداف ما دستیابی به تحول ساخت در کشور است، همچنین روش های ساخت زیرساخت های حمل ونقل نیز باید به روز و متحول شود .

منبع: تسنیم

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2029

به "ساخت خانه ارزان در ایران به کمک فناوری چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت خانه ارزان در ایران به کمک فناوری چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید