صداپیشه گوفی: گوفی یک سگ نیست، فقط در خانواده سگ سانان است

به گزارش مجله آرنا، همه ما از دوران کودکی می دانیم که میکی ماوس یک موش است، دونالد داک یک اردک است و گوفی یک سگ… یا حداقل اینطور فکر می کردیم. اما طبق گفته بیل فارمر -Bill Farmer-، صداپیشه گوفی به مدت 37 سال، گوفی در واقع یک سگ نیست. در مصاحبه ای با یاهو اینترتینمنت در سال 2020، فارمر با اعتماد به نفس خاطرنشان کرد که گوفی فقط گوفی است.

صداپیشه گوفی: گوفی یک سگ نیست، فقط در خانواده سگ سانان است

فارمر در این مصاحبه گفت: او یک سگ نیست. پلوتو یک سگ است، اما گوفی به نظر می رسد که فقط در خانواده سگ سانان باشد. من فکر می کنم اصطلاح علمی لاتین برای گوفی Canis Goofus باشد. او فقط گوفی است.

شروع مسیری شگفت انگیز برای صداپیشه گوفی

در دوران کودکی، گوفی شخصیت مورد علاقه بیل فارمر بود، زمانی که به تماشای کارتون های دیزنی مانند دنیای رنگارنگ والت دیزنی می پرداخت. اما هیچ گاه به فکر او خطور ننموده بود که روزی صداپیشه این شخصیت محبوب گردد. فارمر که به تقلید صدا علاقه مند بود، پس از یک دوره کوتاه در کمدی استندآپ به لس آنجلس رفت. او که به توانایی خود در تقلید صدای میکی ماوس اطمینان داشت، برای دیزنی آزمون داد.

فارمر در این باره گفت: من نمی توانم صدای دونالد داک را خیلی خوب انجام دهم. اما گوفی کاملاً در حوزه توانایی من بود.

تبدیل شدن به صدای گوفی

از سال 1987، فارمر به عنوان صداپیشه رسمی گوفی فعالیت می نماید و اولین حضورش در یک ویژه برنامه تلویزیونی به نام دُوگُن ولنتاین -Doggone Valentine- بود. اما طبق گفته فارمر، این سریال گوُف تروپ -Goof Troop- در سال 1992 بود که واقعاً به او یاری کرد تا شخصیت گوفی را توسعه دهد و با او یکی گردد. در این سریال، گوفی به عنوان یک پدر مجرد با پسری به نام مکس معرفی می گردد. فارمر شرح داد که به وسیله بازیگری، رابطه خود با پسر کوچک خود را در فکرش تداعی می کرد.

او گفت: پسرم در آن موقع حدود 5 ساله بود، بنابراین من در فکرم پسرم را جایگزین می کردم تا بتوانم آن رابطه پدر و پسری را داشته باشم و این واقعی شد.

دستاوردهای فارمر در دیزنی

در سال 2009، فارمر به عنوان یکی از اسطوره های دیزنی شناخته شد. تا سال 2024، او همچنان به صداپیشگی گوفی ادامه می دهد. آخرین نقش های او شامل فیلم کوتاه روزی در یک استودیو -Once Upon a Studio- است که در آن صدای هر دو شخصیت گوفی و پلوتو را اجرا نموده و بعلاوه در بازی ویدئویی دیزنی اسپیدستورم -Disney Speedstorm- هم ایفاگر صدای گوفی بوده است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 21 مرداد 1403 بروزرسانی: 21 مرداد 1403 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2242

به "صداپیشه گوفی: گوفی یک سگ نیست، فقط در خانواده سگ سانان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صداپیشه گوفی: گوفی یک سگ نیست، فقط در خانواده سگ سانان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید