طالبان: به مذاکرات صلح پایبندیم، نظام اسلامی حلال مسائل است

به گزارش مجله آرنا به نقل از رویترز، طالبان امروز یکشنبه اعلام نمود که متعهد به گفتگوهای صلح در راستای روی کار آمدن یک نظام اصیل اسلامی در افغانستان است که همراستا با قوانین سنت و شریعت، مفادی درباره حقوق زنان لحاظ شده باشد.

طالبان: به مذاکرات صلح پایبندیم، نظام اسلامی حلال مسائل است

این درحالی است که نگرانی هایی درباره عدم پیشرفت مذاکرات وجود دارد و ادعا می گردد که طالبان هنوز پیشنهاد صلح مدونی را که از آن بتوان به اسم نقطه آغاز تبادل نظر پیرامون نکات مهم استفاده کرد، ارائه نداده است.

به همین دلیل، ملا عبدالغنی برادر رئیس دفتر سیاسی طالبان گفت: ما متوجه هستیم که جهان و افغان ها پرسش ها و تردید هایی درباره نوع نظامی دارند که پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان قرار است ایجاد گردد.

عبدالغنی اضافه نمود: یک نظام اصیل اسلامی برترین راه چاره برای حل تمامی مسائل افغان ها است. حضور ما در تبادل نظرها و حمایت مان از آن به روشنی بیانگر این است که ما معتقد به حل امور به وسیله درک متقابل هستیم.

وی بعلاوه متعهد به تأمین امنیت زنان و اقلیت های مذهبی شد و گفت دیپلمات ها و نمایندگان تشکل های مردم نهاد هم از امنیت شغلی برخوردار خواهند بود.

به گزارش مجله آرنا، صحبت های رئیس دفتر طالبان در قطر در حالی مطرح می گردد که محمد بن عبدالرحمن وزیر خارجه قطر پیشتر گفته بود که این کشور پیشرفت محسوسی در مذاکرات صلح افغانستان که به میزبانی دوحه انجام می گردد نداشته است.

به گفته این مقام قطری، برنامه (ادعایی) آمریکا و دیگر نیروهای خارجی مبنی بر خروج از خاک افغانستان، محدودیت زمانی برای مذاکرات را افزایش داده است.

وزیر خارجه قطر در این باره اضافه نموده بود: هدف ما حصول آتش بس میان کابل- طالبان و اجماع نظر درباره آینده افغانستان است.

مذاکرات بین الافغانی در دوحه در حالی در جریان است که در صحنه میدانی، درگیری میان طالبان و نیروهای افغان شدت گرفته و در گوشه و کنار کشور، بعضی منطقه ها به دست طالبان سقوط نموده است.

پیش شرط طالبان برای ادامه مذاکرات بین الافغانی، خروج همه نیروهای بیگانه از خاک افغانستان تا اول ماه میلادی می بود که این وعده عملی نشد و آمریکا 11 سپتامبر را برای تکمیل فرایند خروج اعلام نمود.

کوشش برای انتها دادن به درگیری های افغانستان در چندین جبهه دیپلماتیک ادامه دارد و قرار است روز یکشنبه، آنتالیا میزبان نشست سه جانبه ترکیه، ایران و افغانستان برای رسیدگی به این موضوع باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1628

به "طالبان: به مذاکرات صلح پایبندیم، نظام اسلامی حلال مسائل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: به مذاکرات صلح پایبندیم، نظام اسلامی حلال مسائل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید