طیبی: جهاد دانشگاهی برای سال جاری پیشبرد 40 پروژه فناورانه جدید را در دستور کار قرار می دهد خبرنگاران

به گزارش مجله آرنا، رییس جهاد دانشگاهی کشور گفت: بنا داریم همچون 31 پروژه فناورانه برای سال 1400 و 1401 نیز 40 فناوری جدید را در دستور کار قرار دهیم.

طیبی: جهاد دانشگاهی برای سال جاری پیشبرد 40 پروژه فناورانه جدید را در دستور کار قرار می دهد خبرنگاران

طیبی، رییس جهاد دانشگاهی کشور در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه مجله آرنا، درباره برنامه مشارکت آن ها در ساخت واکسن کرونا با همراهی وزارت بهداشت بیان نمود: محققان جهاد دانشگاهی به وزارت بهداشت برای فعالیت در زمینه طراحی و فراوری ساخت واکسن ویروس کرونا اعلام آمادگی کردند؛ اما تیم های دیگر در اولویت حمایتی قرار گرفتند و با توجه به آنکه بودجه پژوهشی زیادی را احتیاج داشت، نتوانستیم در این زمینه فعالیت کنیم.

طیبی ادامه داد: البته تیم محققان جهاد دانشگاهی در زمینه های مختلف دیگری مثل ساخت کیت های تشخیص کرونا فعال هستند و آن ها را روزآمد می نمایند یا حتی در بحث مواد مورد احتیاج شناسایی پادتن بعد از زدن واکسن یا بعد از ابتلای فرد به کرونا کار تحقیقاتی انجام می دهیم (برای شناسایی شرایط فراوری آنتی بادی در بدن). این ماه شیمیایی را در پژوهشگاه ابن سینا ساختیم.

رییس جهاد دانشگاهی کشور عنوان نمود: علاوه بر این موارد، بحث آنالیز استفاده از سلول درمانی برای ریه افراد مبتلا به بیماری کرونا به طور جد در پژوهشگاه رویان دنبال می گردد.

رییس جهاد دانشگاهی کشور درباره برنامه های مهم آن ها برای سال 1400 توضیح داد: کوشش داریم تا انتها سال 1400 (احتمالا شهریورماه) 31 پروژه فناورانه خود را به نتیجه برسانیم، چون بسیار مهم و مورد احتیاج کشور هستند و سپس قرارداد برای فراوری آن ها بسته گردد.

وی با بیان اینکه بنا داریم همچون 31 پروژه فناورانه برای سال 1400 و 1401 نیز 40 فناوری جدید را در دستور کار قرار دهیم، ادامه داد: امیدواریم که برای این پروژه های جدید مجلس و دولت حمایت های ویژه ای را همچون گذشته از ما داشته باشند. همچنین چشم انداز خوبی برای ورود به فناوری مورد احتیاج صنعت خودروسازی کشور داریم و در این خصوص درحال انعقاد قرارداد با شرکت ایران خودرو هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1481

به "طیبی: جهاد دانشگاهی برای سال جاری پیشبرد 40 پروژه فناورانه جدید را در دستور کار قرار می دهد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طیبی: جهاد دانشگاهی برای سال جاری پیشبرد 40 پروژه فناورانه جدید را در دستور کار قرار می دهد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید