عدنان الزرفی: آمریکایی ها فداکاری های زیادی برای عراق انجام داده اند ، در منازعه آمریکا با ایران بی طرفم

به گزارش مجله آرنا، نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق با تاکید بر دوستی آمریکا با کشورش و فداکاری های آن در راستا این دوستی وعده داد در منازعه آمریکا با ایران بی طرف بماند.

عدنان الزرفی: آمریکایی ها فداکاری های زیادی برای عراق انجام داده اند ، در منازعه آمریکا با ایران بی طرفم

به گزارش گروه بین الملل مجله آرنا، عدنان الزرفی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق در تبادل نظر با یک شبکه ماهواره ای از دوستی آمریکا با عراق گفت.

وی در گفت وگوی اختصاصی با شبکه ماهواره ای الشرقیه، توضیح داد: آمریکایی ها دوستان عراق هستند و فداکاری های زیادی برای آن انجام داده اند.

الزرفی وعده داد در صورتی که پیروز به تشکیل کابینه گردد و تصدی کرسی نخست وزیری را برعهده گیرد، در قبال منازعه آمریکا و ایران بی طرف خواهد ماند و از آن در راستای منافع مالی عراق استفاده خواهد نمود.

وی در بخش دیگری از این تبادل نظر درباره ترکیب کابینه انتخابی اش که در انتظار مشخص زمان نشست مجلس برای معرفی است، گفت: اعضای کابینه وزارتی من بر اساس معیارهایی، چون شایستگی و تخصص انتخاب شده اند و من با هیچ گروه سیاسی درباره آن ها رایزنی نکرده ام. اغلب وزرا نیز از میان کارمندان همان وزارت خانه انتخاب شده اند. دولت من موقت است و هدف آن شعاری است که سر می دهد و آن چیزی جز اقتصاد نیست.

نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق تاکید نمود: وقت آن فرا رسیده که پرونده روابط بی ثبات با کشور های همسایه عراق بسته گردد و روابط مالی مناسبی برقرار گردد.

الزرفی در ادامه گفت: من کوشش می کنم که دولتم حمایت سیاسی را نیز کسب کند، زیرا هر دولتی که حمایت سیاسی را در کنار حمایت مردمی داشته باشد، پیروز خواهد شد.

وی درباره زمزمه های موجود مبنی بر انصرافش از ماموریت واگذار شده به او از سوی برهم صالح نیز توضیح داد: رئیس جمهور از من نخواسته که انصراف دهم و او به رهبری و مدیریت من اعتماد دارد. من هیچ اطلاعی از جزئیات تحرکات سیاسی مربوط به یافتن جایگزینم ندارم.

الزرفی درباره پدیده جوکر در تظاهرات های عراق در حالی که بعضی از تظاهرات نمایندگان وی را جوکر ناآرامی ها و اغتشاشات اخیر در کشور خطاب می نمایند، گفت: چیزی به اسم جوکر و ... در جریان تظاهرات های عراق وجود ندارد و این حرکت مردمی در کشور ما ریشه در رنج حقیقی آن ها دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 866

به "عدنان الزرفی: آمریکایی ها فداکاری های زیادی برای عراق انجام داده اند ، در منازعه آمریکا با ایران بی طرفم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدنان الزرفی: آمریکایی ها فداکاری های زیادی برای عراق انجام داده اند ، در منازعه آمریکا با ایران بی طرفم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید