عربستان فیلم به اسکار فرستاد

به گزارش مجله آرنا، سینمای عربستان فیلم منتخب خود را برای حضور در شاخه برترین فیلم بین المللی (غیرانگلیسی زبان) جوایز اسکار 2023، معرفی کرد.

عربستان فیلم به اسکار فرستاد

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، کمدی ترانه کلاغ به کارگردانی محمد آل سلمان نماینده رسمی سینمای عربستان در نود و پنجمین دوره جوایز اسکار خواهد بود که درباره مرد جوانی به نام نسار است که برترین دوستش را ترغیب می نماید با خواندن شعری عاشقانه به سراغ یک زن اسرارآمیز برود.

در این فیلم که در ریاض فیلمبرداری شده، عاصم الواد، ابراهیم خیرالله و کاترینا تکاچنکو نقش آفرینی نموده اند و احمد موسی تهیه کنندگی آن را بر عهده دارند.

سینمای عربستان نخستین بار در سال 2013 با فیلم وجده ساخته حیفا المنصور وارد رقابت اسکار شد و تا به امروز 5 دوره در این جوایز حضور داشته، اما تا به امروز به لیست کوتاه یا نامزد های نهایی راه نیافته است.

ترانه کلاغ ششمین نماینده تاریخ سینمای عربستان در جوایز اسکار است.

آموزشگاه علوم و هنر های سینمایی اسکار پس ار آنالیز فیلم ها بر اساس قوانین مربوط به شاخه برترین فیلم بین المللی، لیستی از فیلم های واجد شرایط رقابت در این شاخه را منتشر می نماید.

رکورد بیشترین حضور کشور ها در عرصه اسکار خارجی به سال 2020 بازمی گردد که با رقابت 93 کشور همراه بود و باید دید در اسکار 2023 در نهایت چند کشور برای کسب اسکار برترین فیلم بین المللی رقابت خواهند کرد و این رکورد خواهد شکست یا خیر.

لیست نامزد های اولیه شاخه شامل 15 فیلم در تاریخ 21 دسامبر 2022 (30 آذر) و پنج نامزد نهایی نیز روز 24 ژانویه 2023 (4 بهمن) معرفی می شوند.

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 12 مارس 2023 (21 اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 آبان 1401 بروزرسانی: 8 آبان 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2084

به "عربستان فیلم به اسکار فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان فیلم به اسکار فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید