عضو هیأت رئیسه اتاق ایران: اتاق مشترک بازرگانی ایران و عربستان به زودی تشکیل می گردد

به گزارش مجله آرنا، عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه عربستان از معدود کشورهای منطقه است که با آن اتاق بازرگانی مشترک نداریم، گفت: با پیگیری اتاق ایران به زودی اتاق مشترک بازرگانی دو کشور راه اندازی می گردد و گام مفید برای پیش برد اهداف مالی ایران و عربستان خواهد بود.

عضو هیأت رئیسه اتاق ایران: اتاق مشترک بازرگانی ایران و عربستان به زودی تشکیل می گردد

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران گفت: با پیگیری اتاق ایران به زودی اتاق مشترک بازرگانی دو کشور راه اندازی می گردد و گام مفید برای پیش برد اهداف مالی ایران و عربستان خواهد بود.

به گزارش مهر؛ کیوان کاشفی در هشتاد و دومین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی کرمانشاه، با اشاره به استقبال بخش خصوصی از عادی سازی روابط ایران و عربستان، گفت: عادی سازی روابط ایران و عربستان را اصلی ترین مسئله سیاسی و مالی کشور طی یک ماه اخیر است. بر همین اساس به زودی با پیگیری اتاق ایران، اتاق مشترک بازرگانی ایران و عربستان تشکیل خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه اتاق ایران اضافه کرد: بخش خصوصی از این تعامل سازنده و مثبت بسیار استقبال می نماید.

وی این تصمیم سیاسی که نتایج آن بر اقتصاد کشور بسیار مثبت بوده را سازوکاری مفید دانست و ابراز امیدواری کرد: این تعاملات مثبت با کشورهای مختلف ادامه یابد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه، برگشت آرامش به بازارهای مالی از جمله ارز و طلا و ثبات در این بازارها را دستاورد مثبت عادی سازی روابط ایران و عربستان دانست و گفت: این امر نشان می دهد تصمیمات درست سیاسی تا چه میزان می تواند بر اقتصاد کشور اثر بگذارد.

کاشفی، با اشاره به اینکه ایران و عربستان، دو کشور بزرگ و مهم منطقه هستند، اظهار کرد: همکاری سیاسی و مالی دو کشور زمینه ساز ثبات در منطقه است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی نیز از هم اکنون اقدامات لازم را برای تعاملات مالی با عربستان شروع نموده است، ادامه داد: برنامه ریزی لازم از سوی اتاق ایران برای تعامل مالی با عربستان و اتاق بازرگانی این کشور شروع شده است.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه عربستان از معدود کشورهای منطقه است که با آن اتاق بازرگانی مشترک نداریم، گفت: با پیگیری اتاق ایران به زودی اتاق مشترک بازرگانی دو کشور راه اندازی می گردد و گام مفید برای پیش برد اهداف مالی ایران و عربستان خواهد بود.

کاشفی توضیح داد: بعلاوه برنامه داریم بلافاصله بعد از بازگشایی سفارتخانه ها و مستقر شدن سفیران دو کشور، تبادلات هیأت های تجاری را شروع کنیم.

وی ادامه داد: عربستان سعودی، اقتصاد بزرگی است که تا به امروز آنطور که باید از ظرفیت آن استفاده نشده است؛ به گونه ای که اوج تعاملات با عربستان در سال 1391 بود که ارزش آن از 200 میلیون دلار فراتر نمی رفت.

عضو هیأت رئیسه اتاق ایران از ظرفیت تراز تجاری 300 میلیارد دلاری عربستان یاد کرد که می تواند طی سال های آینده بازار حداقل دو، تا سه میلیارد دلاری را پیش روی ایران قرار دهد.

به گفته کاشفی، دو کشور در زمینه های مختلف نفت، گاز، پتروشیمی، دانش بنیان و … زمینه همکاری فراوانی دارند و باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 15 فروردین 1402 بروزرسانی: 15 فروردین 1402 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2152

به "عضو هیأت رئیسه اتاق ایران: اتاق مشترک بازرگانی ایران و عربستان به زودی تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو هیأت رئیسه اتاق ایران: اتاق مشترک بازرگانی ایران و عربستان به زودی تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید