فاز نخست سامانه آموزش های مجازی جهاددانشگاهی به بهره برداری رسید، کاهش اختلال ارتباطات

به گزارش مجله آرنا، معاونت آموزشی جهاددانشگاهی با هدف کاهش اختلالات در فرآیندها و اجرای مقررات بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، بهره برداری از فاز نخست سامانه آموزش های مجازی را شروع کرد.

فاز نخست سامانه آموزش های مجازی جهاددانشگاهی به بهره برداری رسید، کاهش اختلال ارتباطات

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اقامت تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی مجله آرنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، به گفته محمدصادق بیجندی معاون آموزشی جهاددانشگاهی، به منظور کاستن از اختلال ایجادشده در فرآیندهای اداری و ارتباطات سازمانی مرتبط با شیوع بیماری کرونا و ضرورت اجرای مقررات بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، مقرر شد با تجمیع توانمندی موجود و بهره گیری از نظرات کارشناسان، ایجاد زیرساخت تبادل اطلاعات و تعامل بین افراد در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: از اوایل اسفندماه سال گذشته با کوشش شبانه روزی متخصصان و صاحب نظران حوزه های مختلف جهاددانشگاهی به ویژه مدیران و کارشناسان حوزه های آموزش و فناوری اطلاعات این نهاد، سامانه آموزش های مجازی طراحی شد و با تامین زیرساخت های لازم (از جمله: اختصاص سِرور و فضای اختصاصی برای هر یک از واحدهای جهاددانشگاهی) امکان دسترسی واحدها به امکانات تهیه شده، فراهم شد.

از دیگر مزایا و امکانات این سامانه، امکان برگزاری جلسات مجازی سازمانی است که می تواند به عنوان بستری برای تمام تعاملات سازمانی مورد استفاده قرار گیرد، امکانی که می تواند برای ایجاد اتاق های گفت وگوی برخط (آنلاین) و برون خط گروهی (تصویری، صوتی و متنی) به صورت اختصاصی برای هریک از معاونت های ستادی دفتر مرکزی جهاددانشگاهی مورد استفاده قرار گیرد.

بنابر اعلام معاون آموزشی جهادانشگاهی، فاز نخست این سامانه برای دسترسی واحدهای سازمانی و موسسات آموزش عالی مستقر در خارج از استان تهران طراحی و عملیاتی شد و در فاز دوم، این امکان به واحدهای سازمانی مستقر در استان تهران نیز توسعه خواهد یافت.

بیجندی در سرانجام اتصال این سامانه به نرم افزارهای مخصوص آموزش الکترونیکی و دیگر سامانه های مورد استفاده در حوزه آموزش های مهارتی، آزاد و دانشگاهی این نهاد را فاز سوم پروژه خواند که اقدامات مربوط به طراحی آن توسط کارشناسان مربوطه در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 905

به "فاز نخست سامانه آموزش های مجازی جهاددانشگاهی به بهره برداری رسید، کاهش اختلال ارتباطات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز نخست سامانه آموزش های مجازی جهاددانشگاهی به بهره برداری رسید، کاهش اختلال ارتباطات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید