فردا آخرین روز صید ماهیان دریای مازندران

به گزارش مجله آرنا، خبرنگاران/مازندران مدیرکل شیلات مازندران از آخرین روز صید ماهیان دریای این استان ماه خبر داد و گفت: فصل صید و صیادی در آب های ساحلی دریای مازندران که از 15 مهر ماه آغاز شده بود و پس از 6 ماه فردا 15 فروردین ماه 99 انتها خواهد یافت.

فردا آخرین روز صید ماهیان دریای مازندران

ولی اله محمدزاده در گفت وگو با مجله آرنا اظهار کرد: از نیمه دوم مهر ماه سال گذشته 4 هزار و 200 نفر از صیادان مازندران در غالب 54 تعاونی پره فصل صید را با شرایط عادی شروع کردند اما به دلیل شیوع کرونا فردا آخرین روز صید خواهد بود.

وی شرح داد: در این مدت 3 هزار و 600 تن انواع ماهیان استخوانی به ارزش 168 هزار میلیارد تومان صید شده که 73 درصد ماهی سفید، 14 درصد کفال و 13 درصد کپور بوده است.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: از 15 فروردین ماه امسال شرایط مهیا شده که گونه های مختلف از جمله ماهی سفید در مرحله تکثیر قرار گرفت تا مجدد این گونه ها احیا شود.

محمدزاده گفت: صیادان مازندرانی سال گذشته حدود 7 هزار و یکصد تن ماهی استخوانی از دریای مازندران صید کردند اما به دلیل شیوع کرونا، تعطیلی نیمی از شرکت های صیادی و کسادی بازار ماهی فروشان این آمار در سال 99 کاهش چشمگیری داشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به ادامه فرایند شیوع کرونا تمدید فصل صید در دستور کار قرار نگرفت.

مدیرکل شیلات مازندران یادآور شد: از جامعه صیادی بابت تلاش شان در 6 ماه گذشته تشکر می کنم که بخشی از پروتئین مورد نیاز جامعه را تحت عنوان ماهی تامین کرده و موارد بهداشتی را در مواقع صید رعایت کرده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 851

به "فردا آخرین روز صید ماهیان دریای مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فردا آخرین روز صید ماهیان دریای مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید