مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی دریا در خارگ برگزار گردید

به گزارش مجله آرنا، مانور آمادگی مقابله با آلودگی دریایی با هدف ارتقاء ایمنی دریانوردی و حفاظت از محیط زیست دریایی در اسکله های صادراتی پایانه نفتی خارگ برگزار گردید.

مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی دریا در خارگ برگزار گردید

به گزارش شانا به نقل از شرکت سرانجامه های نفتی ایران، عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت سرانجامه های نفتی ایران اظهار کرد: هدف از برگزاری این مانور لزوم آمادگی و سرعت عمل در برابر هرگونه آلودگی نفتی و ارزیابی توان تجهیزاتی موجود در هنگام مواجهه با سوانح به ویژه آلودگی دریا است.

وی درباره مراحل اجرای مانور اضافه کرد: طبق سناریوی طراحی شده پس از اعلام مشاهده لکه نفتی و آنالیز میزان آلودگی، شرایط اضطراری اعلام و تیم های عملیاتی متشکل از HSE، عملیات دریایی، ترابری، عملیات صادرات، حراست و ... به صورت آماده باش در آمده و نسبت به آماده سازی شرایط عملیاتی مقابله با لکه نفتی اقدام شد.

مدیرعامل شرکت سرانجامه های نفتی با تاکید بر اینکه پس از انتقال تجهیزات، عملیات مقابله با آلودگی دریا انجام و عملیات بوم اندازی صورت گرفت، توضیح داد: در ادامه جمع آوری، شستشو، انتقال تجهیزات و پسماندهای عملیاتی انجام و مانور با موفقیت به سرانجام رسید.

اسدروز با اشاره به اینکه تمام مراحل مانور در حضور نمایندگان اداره کل بندر و دریانوردی بوشهر انجام شد، گفت: برگزاری مانور می تواند نقش مهمی در افزایش آمادگی نیروهای مقابله با هرگونه آلودگی احتمالی و مسائل زیست محیطی ایفا نماید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1166

به "مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی دریا در خارگ برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی دریا در خارگ برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید