مرمت میراث فرهنگی را با جدیت پیگیری می کنیم

به گزارش مجله آرنا، امید قادری امروز شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه که در استانداری کرمانشاه و با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار گردید، با بیان اینکه بحث میراث فرهنگی از یک اهمیت استراتژیک برخوردار است، گفت: این حوزه احتیاج به گفتمان سازی اجتماعی دارد که با تعامل بین بخشی باید به اهداف خود در خصوص توسعه استان برسیم.

مرمت میراث فرهنگی را با جدیت پیگیری می کنیم

وی اضافه کرد: باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت هایی که در بحث گردشگری استان وجود دارد تحولی در این راستا ایجاد کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بیان داشت: جوان گرایی و استفاده از نخبگان ار اولویت های کاری من است تا با یک امنیت رفاهی بتوانیم انگیزه ای را به وجود آوریم تا موتور پیشرو توسعه در استان باشند.

قادری با بیان اینکه در بخش کشاورزی به دلیل مشکلاتی از جمله خشکسالی و عدم تمایل نسل جوان به این کار نمی توانیم اشتغال چندانی ایجاد کنیم، گفت: با حمایت از آموزش در بحث صنایع دستی می توانیم در جهت ایجاد اشتغال گام موثری برداریم.

وی گفت: بازگشایی مرزهای استان می تواند در جذب گردشگر موثر باشد و اگر این اتفاق حادث گردد رشد گردشگر در این استان افزایش خواهد یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ادامه داد: میراث فرهنگی به عنوان میراثی که از گذشتگان به ما رسیده و از آن به عنوان احتیاج فرهنگی یاد شده است که در این راستا در جهت احیاء و مرمت آن کوشش مضاعف و کارشناسانه ای را به کار خواهیم برد.

قادری به بحث اشتغال حمایتی اشاره نمود و بیان داشت: بخشی از جامعه هدف ما در این زمینه می تواند مددجویان تحت پوشش سازمان های حمایتی باشد که با بهره گیری از آموزش ها می توانند حتی صنایع دستی استان را برندسازی نمایند.

وی گفت: باید بازار رقابت را به دست بگیریم و اجازه ندهیم در بحث برندسازی از استان های دیگر عقب بمانیم.

این مسئول بازگشایی مرز خسروی را یکی از زیرساخت های مهم در بحث گردشگری مطرح نمود و اضافه کرد: با استفاده از این ظرفیت می توانیم بازارهای خوبی برای صنایع دستی چه در کشورهای همسایه و چه در استانهای همجوار داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 42

به "مرمت میراث فرهنگی را با جدیت پیگیری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت میراث فرهنگی را با جدیت پیگیری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید