4 مقصد طبیعت گردی محبوب برای سال 2018

به گزارش مجله آرنا، مقاصد طبیعت گردی محبوب

آیا شما هم عاشق طبیعت و گشت و گذار در طبیعت هستید؟ آیا در پی مقاصد طبیعت گردی بکر و ناب برای سال تازه (سال 2018) می شد؟ در این مطلب قصد داریم به 4 مقصد طبیعت گردی زیبا در گوشه کنار این کره خاکی سفر کنیم و با هر کدام بیشتر آشنا شویم. در این سفر ماجراجویانه و هیجان انگیز با خبرنگاران همراه باشید.

4 مقصد طبیعت گردی محبوب برای سال 2018

آمازون: ریه های زمین

جنگل های بارانی آمازون شامل قسمت هایی از برزیل، کلمبیا، پرو و سایر نواحی آمریکای جنوبی می گردد. این جنگل های انبوه و زیبا بیش از 1.4 میلیارد هکتار مساحت دارند و بزرگترین و پهناورترین جنگل جهان به شمار می فرایند. جنگل های آمازون رویای تمام طبیعت گردان و دوستداران طبیعت است. هر آنچه از طبیعت وحشی و بکر در ذهنتان دارید در این جنگل ها پیدا می گردد. در این جنگل ها بیش از 10 میلیون گونه گیاه و حیوان زندگی می نماید که این تنوع و پراکندگی گونه ها در نوع خود بی نظیر و منحصر بفرد است.

متاسفانه جنگل های آمازون هم مثل سایر نقاط طبیعی از گزند و دست درازی های بشر دور نمانده و این زیستگاه جانوری و گیاهی فوق العاده در خطر نابودی واقع شده است. در هر ثانیه منطقه ای به وسعت یک زمین فوتبال در جنگل های آمازون از بین می رود که این نابودی به معنای نابودی و انقراض پلنگ ها، میمون ها و جانورانی است که خانه و محل زندگیشان را از دست داده اند. طبیعت و زیست بوم آمازون آنقدر شنماینده و حساس است که این تغییرات می تواند بقا و حیات سایر جانداران را نیز به مخاطره بیاندازد.

بازدید از جنگل های انبوه و بارانی آمازون در فهرست آرزوهای هر طبیعت گردی واقع شده است. در حال حاضر تغییرات مثبتی در حال رخ دادن است و اقداماتی انجام شده که گردشگران و طبیعت گردان علاوه بر بازدید از جنگل ها و طبیعت گردی در آمازون بتوانند از این سرمایه طبیعی بی نظیر حمایت و پشتیبانی نیز بنمایند. سازمان های مردم نهاد (NGO) زیادی وجود دارند که با یاری و مشارکت مردم در پی محافظت از جنگل ها و حیات وحش آمازون هستند.

بورنئو: جزیره میمون ها

بورنئو بزرگترین جزیره در آسیا محسوب می گردد و جاذبه های طبیعت گردی فراوانی برای گردشگران دارد. جنگل بارانی بورنئو قدمتی حدود 140 میلیون سال دارد و یکی از قدیمی ترین جنگل های زمین است. حدود 15000 گونه گیاه در هفت منطقه زیست محیطی بورنئو وجود دارد.

طبیعت بورنئو از این لحاظ منحصربفرد است که فیل، کرگدن و ببر در یک منطقه با یکدیگر هم زیستی می نمایند. متاسفانه بسیاری از این حیوانات به علت شکار غیرقانونی و جنگل زدایی در معرض خطر انقراض قرار دارند. جنگل بارانی بورنئو یکی از آخرین زیستگاه های اورانگوتان بورنئویی است که در معرض انقراض واقع شده است. این نوع اورانگوتا در 60 سال گذشته حدود 55 درصد از فضای زندگی اش را از دست داده است. اگر علاقمند به سفر به بورنئو هستید می توانید مطلب (میمون های دماغ دراز بورنئو) را بخوانید.

طبیعت برفی و آفتابی سوئد

کشور سوئد در سال های اخیر اقدامات مناسبی را جهت محافظت از محیط زیست و ترویج اکوتوریسم و طبیعت گردی در پیش گرفته است. این کشور زیبا با طبیعت منحصربفردی که دارد به شدت از سرمایه طبیعی و زیست محیطی خود مراقبت می نماید و سازمان هایی را برای نظارت بر سفرهای طبیعت گردی ایجاد نموده تا ضمن تسهیل فرایند سفرهای طبیعت گردی به این کشور از امنیت و سلامت محیط زیست اطمینان یابد. در سوئد مقاصد مجذوب کننده و بی نظیری برای طبیعت گردی وجود دارد و این کشور از دیرباز به خاطر چشم اندازهای وسیع و دریاچه های زلال و شفافش معروف بوده است. از مجذوب کنندهیت های طبیعت گردی در سوئد می توان به قایق سواری با کایاک در دریاچه های زلال و کریستالی، سفر اکتشافی برای مشاهده خرچنگ ها در غرب سوئد یا دیدنی شفق قطبی در شمال سوئد اشاره نمود. سوئد بهشت طبیعت گردانی است که به طبیعت سردسیر و برفی علاقمندند. اگر می خواهید با طبیعت زیبای سوئد بیشتر آشنا شوید در مطلب (با دیدن این ویدئو عاشق طبیعت سوئد می شوید) ویدئویی برای شما قرار دادیم که دیدنی آن خستگی از تنتان به در می نماید.

جزایر گالاپوس: الهام بخش نظریه تکامل

تصویری که در آن، لاک پشت های غول پیکر در ساحل دیده می شوند، پنگوئن ها در حال آفتاب گرفتن هستند و ایگواناها در آب شنا می نمایند تصویری بی نظیر و منحصربفرد است. چنین تصویر و هم زیستی مسالمت آمیز عجیب و غریبی را تنها می توانید در جزایر گالاپوس ببینید. این جزایر آنقدر تنوع گونه های جانوری و گیاهی دارد که بی علت نیست که داروین تا این حد عاشق و شیفته طبیعت این جزایر بود. حتی شواهدی وجود دارد که طبیعت این جزایر، الهام بخش داروین برای طرح نظریه انقلابی تکامل بود. جزایر آتشفشانی گالاپوس در فاصله 600 مایلی ساحل اکوادور قرار دارند و به خاطر گونه های جانوری منحصربفرد و کشفیات علمی شگفت انگیزش معروفیتی جهانی دارد.

درست است که با معروفیت یافتن طبیعت این جزایر، سیل گردشگران و طبیعت گردان به این منطقه گسیل شده و صنعت توریسم و گردشگری اش رونق زیادی پیدا نموده است، اما متاسفانه این معروفیت، مضراتی نیز برایش داشته است. تنوع غنی جانوران دریایی به ماهیگیری های غیرقانونی منجر شده و موجودات منحصربفرد این جزایر آنقدر مورد علاقه گردشگران قرار گرفته که اکوتوریسم این منطقه در خطر نابودی واقع شده است.

با این حال به عنوان یک طبیعت گرد که علاقمند به طبیعت و محیط زیست است می توانید به این جزایر زیبا سفر کنید و در عین حال به حفظ و توسعه پایدار آن یاری کنید. جزایر گالاپوس در حال حاضر اقداماتی را جهت ترویج و تهسیل ورود طبیعت گردان در پیش گرفته و تورهای طبیعت گردی مختلفی با رعایت نکات ضروری جهت حفظ محیط زیست برگزار می نماید. بنابراین اگر قصد سفر طبیعت گردی به این کشور را دارید می توانید با رعایت بعضی نکته ها یا استفاده از این تورها سیاحتی لذتبخش در طبیعت بی نظیر این جزایر داشته باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1969

به "4 مقصد طبیعت گردی محبوب برای سال 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 مقصد طبیعت گردی محبوب برای سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید