ممنوعیت واردات گوشی های بالای 300 یورو به ایران

به گزارش مجله آرنا، بنابر اعلام انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران واردات و ثبت تلفن های همراه هوشمند به ارزش بالای سیصد یورو به ایران ممنوع اعلام شده است.

ممنوعیت واردات گوشی های بالای 300 یورو به ایران

این انجمن در اطلاعیه ای که دیروز یکشنبه (چهاردهم تیر ماه) منتشر نموده، رسما این ممنوعیت را اعلام نموده است.

در این اطلاعیه به محدودیت های اعمال شده در سقف تخصیص ارز واردات موبایل در امسال و ممنوعیت واردات کالای بالای 300 یورو در رویه مسافری و تجاری اشاره شده است.

برخی از فعالان بازار موبایل گفته اند از ابتدای سال 1399 واردات گوشی های بالای 300 یورو به کلی متوقف شده است.

محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردنمایندگان موبایل به پایگاه خبری زومیت، گفته است: یکی از دلایل اینکه دیگر گوشی بالای 300 یورو وارد نمی گردد، تخصیص نیافتن ارز به واردات موبایل است.

او گفته: بودجه بالای 300یورو، حدود 15 تا 20درصد از سهم بازار را تأمین می نماید درحالی که باقی گوشی های زیر 300یورو بیش از 80درصد بازار را تأمین می نمایند. به همین خاطر انجمن واردنمایندگان باید تصمیمی در این رابطه می گرفت.

عالیان همچنین گفته: سال قبل (1398) مبلغ 2میلیارد و400میلیون یورو برای واردات موبایل ارز تخصیص یافته بود که این مبلغ امسال به یک میلیارد و 500 میلیون یورو کاهش پیداکرد.

بر اساس آنچه گفته شده ممنوعیت واردات این گوشی ها به دلیل کاهش شدید منابع ارزی ایران و به پیشنهاد این انجمن بوده است؛ همچنین قرار شده تصمیماتی برای اعمال محدودیت برای واردکردن مسافری نیز گرفته گردد.

لازم به ذکر است اعمال محدودیت برای واردات گوشی توسط مسافران نیازمند مصوبه هیئت وزیران ایران است.

با همه گیری کرونا و بسته شدن بسیاری از مرز ها از اسفند ماه واردات بسیاری از کالا ها از جمله گوشی های هوشمند تحت الشعاع نهاده شد و محدود شد؛ به این مورد باید محدودیت های ارزی در ایران به دلیل توقف صادرات و تحریم ها را هم اضافه نمود.

اطلاعیه اخیر درباره ممنوعیت ورود گوشی های بالای سیصد یورو بسیاری از گوشی های هوشمند نظیر محصولات اپل و سامسونگ را در بر خواهد گرفت.

منبع: فرارو
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1019

به "ممنوعیت واردات گوشی های بالای 300 یورو به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت واردات گوشی های بالای 300 یورو به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید