مهم ترین جاذبه های لندن که هر گردشگری باید بشناسد - قسمت اول

به گزارش مجله آرنا، لندن، پایتخت و بزرگ ترین شهر انگلستان و پادشاهی متحده، با مساحتی بیش از هزار و 500 کیلومتر مربع و قدمتی حدود دو هزار سال، یکی از سه شهر محبوب گردشگران جهان است. بناهای تاریخی و برج های مدرن، باغ های خرّم و پارک های محبوب، دریاچه ها و رودهای کوچک و بزرگ، مجموعه ای از دیدنی های طبیعی و مصنوع را در این شهر گرد آورده است.

مهم ترین جاذبه های لندن که هر گردشگری باید بشناسد - قسمت اول

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

موزه ها و گالری های پرشمار، سالن های مجلل اجرای موسیقی و نمایش و مجموعه کم نظیری از رویدادهای فصلی و سالانه هنری، لندن را به یک مرکز مهم هنر و فرهنگ در جهان تبدیل نموده است.

جاذبه های گردشگری لندن آن قدر پرشمار است که در یک یادداشت کوتاه، تنها می توان به معرفی اجمالیِ گزیده ای از آن پرداخت. با این حال، مروری کوتاه بر مهم ترین این دیدنی ها که هر یک جزو معروف ترین جاذبه های گردشگری جهان است، برای هر علاقه مند به گردشگری مفید و حتی لازم است.

قیمت های مختلف بلیط پروازهای تهران - لندن را می توانید در مِستربلیط ببینید.

تاوِر بریج Tower Bridge

این پل که در 1886 روی رودخانه تِیمز ساخته شد، یکی از نمادهای شهر لندن و از محبوب ترین مقاصد بازدید گردشگران است. تاور بریج یک پل متحرک است؛ یعنی خیابانی که دو سوی رود را به هم وصل می نماید موقع عبور کشتی های مرتفع، از وسط باز شده و به دو طرف رودخانه حرکت می نماید. گردشگران می توانند به داخل برج رفته و موتورخانه برج را ببینند. همچنین راهروی بالای برج با کف شیشه ای، به بازدیدنمایندگان امکان تماشای خیابان و رود تِیمز را از ارتفاع 42 متری می دهد.

بیگ بِن Big Ben

آن چه به نام بیگ بن شناخته می گردد، در واقع برج الیزابت (Elizabeth Tower) نام دارد و بیگ بن، صرفاً نام ناقوس بسیار بزرگی است که در این برج واقع شده است. برج 96 متری الیزابت با ساعت بزرگ و ناقوس معروفش، در ضلع شمالی ساختمان مجلس واقع شده است که محل برگزاری جلسات مجلس عوام و مجلس اعیان کشور پادشاهی متحده است.

کاخ باکینگهام

محل اقامت رسمی ملکه الیزابت دوم و یکی از معروف ترین کاخ های سلطنتی جهان، هر تابستان (ماه های آگوست و سپتامبر) درهایش را به روی عموم بازدیدنمایندگان می گشاید. این کاخ در 1703 میلادی ساخته شده و محل برگزاری بسیاری از مراسم رسمی سلطنتی است. تعویض شیفت نگهبانی روبروی این کاخ، طی مراسم 45 دقیقه ای و با اجرای منظم سربازان قرمزپوش، شاید به اندازه خود کاخ معروف باشد.

هاید پارک

هاید پارک فضای سبز وسیعی است که در مرکز لندن، شکارگاه هنری هشتم بوده و از 1637، درهایش به روی عموم مردم باز شده است. با احتساب باغ های کنزینگتون که در مجاورت آن واقع شده است، مساحت این فضای سبز به 253 هکتار می رسد. فضای سبز، دریاچه های مصنوعی و آب نماهای هاید پارک، محل تفرج، قایق سواری و بازدید گردشگران و مردم محلی است.

چشم لندن London Eye

این چرخ و فلک 135 متری، در زمان افتتاح در سال 2000 بلندترین چرخ و فلک جهان بود. امروزه هم پربازدیدترین جاذبه گردشگری انگلستان است؛ البته بدون احتساب جاذبه های بدون بلیط و رایگان. لاندن آی مجاور رود تِیمز است و در کناره جنوبی آن (South Bank) واقع شده است، که خود محل بازدید و عبور بسیاری از گردشگران است. هر کدام از سی و دو کابین کپسولی شکل این چرخ و فلک، برای 25 بازدیدنماینده جا دارد و با دیواره شیشه ای، به گردشگران اجازه می دهد شهر را از ارتفاع تماشا نمایند.

آن چه از نظر شما گذشت، مرور کوتاهی بود بر تعدادی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر لندن. در قسمت بعدی همین مطلب، تعداد بیشتری از دیدنی های لندن را معرفی و مرور خواهیم کرد.

برای دیدن قیمت بلیط پروازهای تهران - لندن، از سایت یا اپلیکیشن موبایل مِستربلیط بهره ببرید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 361

به "مهم ترین جاذبه های لندن که هر گردشگری باید بشناسد - قسمت اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین جاذبه های لندن که هر گردشگری باید بشناسد - قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید