واکنش فدراسیون والیبال به جذب مربی خارجی

به گزارش مجله آرنا، مسابقات والیبال قهرمانی آسیا از 28 مرداد تا چهارم شهریور به میزبانی ارومیه برگزار می گردد. در این راستا تیم ملی ایران در اردوی آماده سازی به سر می برد و تا چند روز دیگر به ارومیه اعزام می گردد تا در این شهر اردو بزند.

واکنش فدراسیون والیبال به جذب مربی خارجی

محمود افشاردوست که در لیگ ملت های 2023 به عنوان مربی در کادر فنی حضور داشت، قبل از شروع اردو های قهرمانی آسیا از تیم ملی استعفا داد و هنوز گزینه ای به جای او انتخاب نشده است.

میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون والیبال به شرایط انتخاب دستیار بهروز عطایی اشاره و اعلام کرد: در حال پیگیری هستیم و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده ایم. امیدوارم تا قهرمانی آسیا تعیین گردد ضمن اینکه تیم در حال اجرا کارش است. آقای طلوع کیان و آقای پاول متئوس وییسکی یاری می نمایند.

او در این مورد اضافه نمود: تیم ملی مطابق با برنامه تمرین می نماید و ما در خصوص اضافه شدن دستیار در شرایط مسابقه صحبت می کنیم؛ دستیاری که بتواند در این فضا به ما یاری کند. قهرمانی آسیا در مقطع و مکانی بسیار حساس است و توقع داریم تیم ملی برترین عملکردش را ارائه بدهد، بنابراین در تمرینات دچار مشکل نیستیم.

تقوی در پاسخ به این سوال که یک مربی برای قهرمانی آسیا به کادر فنی اضافه می گردد، گفت: تمام توانمان این است که برترین تصمیم را برای مسابقات بگیریم.

او در خصوص احتمال حضور دستیار خارجی در کادر فنی تیم ملی در قهرمانی آسیا گفت: بعید می دانم بتوانیم در چنین شرایط زمانی مراحل و اقدامات قانونی حضور یک دستیار خاجی را تا قهرمانی آسیا طی کنیم. به نظرم خیلی کار سخت و دور از فکر است.

دبیرکل فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که به این ترتیب برای قهرمانی آسیا یک مربی ایرانی به کادر اضافه می گردد، گفت: هنوز به جمع بندی نرسیده ایم. احتمالش خیلی کم است، اما روی همه احتمالات کار می کنیم. پیشنهاد کادر فنی را باید سرمربی بدهد. هرچند فدراسیون یاری می نماید تا کادر فنی به برترین شکل در قهرمانی آسیا حضور داشته باشد.

او در خصوص دلایل اعزام تیم اصلی به بازی های آسیایی هانگژو در حالی که تاثیری در رنکینگ جهانی ایران برای کسب سهمیه المپیک ندارد، اعلام کرد: کسب طلای بازی های آسیایی جزو اهداف مهم و اولویت های فدراسیون است. گاهی می شنوم که می گویند این موضوع اولویت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش است، اما اگر به برنامه های یک دهه اخیر ایران توجه گردد، بازی های آسیایی جایگاه ویژه ای برای فدراسیون والیبال دارد. منطقی است که تمام توانمان را می گذاریم تا از عنوان خود در این رویداد دفاع کنیم. از طرفی خیلی از بازیکنان علاقه مند هستند در این تیم حضور داشته باشند و برای قهرمانی کوشش نمایند تا از معافیت سربازی برخوردار شوند.

تقوی در پاسخ به این سوال که فاصله کم این بازی ها تا رقابت های انتخابی المپیک تیم را دچار مشکل نمی نماید، گفت: ما تجربه قبلی در این مورد داریم که با همین فاصله زمانی و همین شرایط جغرافیایی در بازی های دیگری هم شرکت نموده ایم. البته که بعضی نتایج خوب بود و گاهی هم نتایج دلخواهی کسب ننموده ایم. بازی های آسیایی از اهمیت خاصی برای کشور و مردم ما برخوردار است و نمی توانیم با آن ساده انگارانه برخورد و از کنارش عبور کنیم.

دبیرکل فدراسیون والیبال در انتها گفت: مردم توقع برترین نتیجه را دارند، اما بیشتر از نتیجه، بازی خوب را می پسندند. برایشان مهم است که ببینند بازیکنان چگونه برای تیم فداکاری می نمایند و تمام توانشان را برای خوشحالی مردم به کار می گیرند. بازیکنان باید تمام توانشان را بگذارند تا برترین عملکرد را داشته باشند و امیدوارم مردم هم حمایت نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 10 مرداد 1402 بروزرسانی: 10 مرداد 1402 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2200

به "واکنش فدراسیون والیبال به جذب مربی خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش فدراسیون والیبال به جذب مربی خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید