پذیرش مشروط چیست؟

به گزارش مجله آرنا، بطور کلی موفقیت در اخذ پذیرش از یک دانشگاه خارجی برای مهاجرت تحصیلی شما نمی تواند بد باشد؛ اما بهتر است که این پذیرش، مشروط به موضوع دیگری نشده باشد. اگر شرایط و سوابق علمی و تحصیلی شما برای دریافت پذیرش از یک دانشگاه یا کالج کافی نباشد (مثلا معدلتان کم باشد، مدرک زبان نداشته باشید یا مدرک مقطع تحصیلی قبلی تان هنوز آماده نشده باشد)، دانشگاه یا کالج موردنظر ممکن است به شما به طور مشروط پذیرش دهد. در این صورت آن موسسه آموزشی، نامه پذیرش شما را صادر می کند تا بتوانید به استناد آن ویزای تحصیلی بگیرید. اما در عین حال، در آن نامه ذکر می شود که آغاز تحصیل شما در رشته مورد نظر، مشروط به مواردی خاص می باشد.

پذیرش مشروط چیست؟

انواع پذیرش از دانشگاه های خارجی

پذیرش یا Admission در واقع قبول شدن شما برای ثبت نام در رشته و دانشگاه یا کالج موردنظر برای سال تحصیلی مقرری می باشد که پس از طی مراحل لازم آن به شما اعطا می شود و بدین معنی است که دانشگاه مورد نظرتان، شما را برای تحصیل در آن پذیرفته است.

پذیرش معمولا به دو صورت صادر می شود:

  1. پذیرش غیر مشروط یا Unconditional Admission
  2. پذیرش مشروط یا Conditional Admission

پذیرش غیر مشروط یا Unconditional Admission چیست؟

این نوع پذیرش زمانی صادر می شود که شما نمام مدارک و ضوابط لازم برای اخذ پذیرش را طبق درخواست دانشگاه به طور کامل ارائه کرده باشید و دانشگاه این مطلب را احراز کرده است و سپس این پذیرش را برای شما صادر کرده است. بنابراین با در دست داشتن این نوع پذیرش شما نیاز به هیچ کار دیگری ندارید و باید برای دریافت استادی پرمیت و ویزای تحصیلی اقدام نمایید.

پذیرش مشروط چیست؟

پذیرش مشروط با عنوان پذیرش موقت (conditional acceptance) یا پذیرش مشروط (conditional admission) به این معنی است که شما به شرط تهیه نیاز یا مدرک خاصی (مثل مدرک زبان) که در حال حاضر در تلاش برای تهیه آن هستید، می توانید در کالج یا دانشگاه موردنظرتان پذیرفته شوید.

برای دانش آموزان بین المللی، پذیرش مشروط به این معنی است که اگر شما یادگیری زبان انگلیسی حرفه ای و آکادمیک را به طور موفقیت آمیز تکمیل کنید، در یک مدرسه پذیرفته خواهید شد. پذیرش مشروط به طور کلی به متقاضیان بین المللی واجد شرایط تحصیلی پیشنهاد می شود که توانایی های زبان انگلیسی آن ها کم تر از حد مورد نیاز مدارس آن ها برای تحصیل عادی است.

بنابراین متقاضیان باید الزاما قبل از ورود به دانشگاه، دوره های آماده سازی زبان را در کالج و موسسات وابسته و غیروابسته به دانشگاه موردنظر خود بگذرانند که طول این دوره ها بسته به توانایی متقاضی از 3 ماه الی 2 سال می باشد.

زمانی که تمام نیازمندی های زبان انگلیسی را برآورده کردید، یک دانش آموز بی قید و شرط می شوید و قادر به گذراندن دوره های دانشگاهی منظم برای مقطع مورد نظر خواهید بود.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا با داشتن پذیرش مشروط

در تاریخ13جولای اداره مهاجرت امور شهفرایندی و پناهندگی کانادا فرایند بررسی پفراینده دانشجویان بین المللی را که دارای پذیرش مشروط هستند تغییر داد. طبق این فرایند جدید افسران ویزا دستور دارند ویزای تحصیلی را تنها برای مدت تحصیل دروس پیش نیاز دانشجو نیاز (که غالبا زبان های انگلیسی و فرانسه هستند) صادر کنند. بعد از اتمام موفقیت آمیز این دروس از دانشجویان خواسته می شود تا برای ویزای تحصیلی دوره آکادمیک واصلی خود اقدام کنند. به این ترتیب فرایند جدید جایگزین فرایند پیشین می شود که در آن یک ویزای دانشجویی برای کل دوره های تحصیلی صادر می شد.

نحوه اخذ پذیرش مشروط

بطور کلی فرآیند درخواست برای پذیرش مشروط به کالج یا دانشگاه مورد نظرتان بستگی دارد؛ بنابراین باید برای فهمیدن نحوه اخذ پذیرش مشروط، بطور مستقیم وب سایت کالج یا دانشگاه موردنظر خود را مطالعه نمایید. ما در اینجا مراحل کلی اخذ پذیرش مشروط را برایتان شرح می دهیم:

مرحله 1 : به کالج یا دانشگاه انتخابی خود اپلای کنید.

در ابتدا باید بدانید که همه دانشگاه ها و کالج های خارج از کشور شرایط دریافت این نوع پذیرش را برای دانشجویان در نظر نگرفته اند. بنابراین قبل از هر چیز باید دانشگاه هایی را که شرایط پذیرش مشروط برای دانشجویان در نظر گرفته اند را جستجو کنید. سپس در دانشگاه مورد نظر برای دریافت پذیرش مشورط درخواست دهید.

مرحله 2: دریافت پذیرش مشروط.

پس از ارسال درخواست خود به دانشگاه مورد نظر، دانشگاه اسناد درخواست شما را ارزیابی می کند واگر با موفقیت در موسسه آموزشی مورد نظرتان به عنوان یک دانشجوی موقت پذیرفته شوید، نامه پذیرش مشروط را برای شما صادر می کنند.

مرحله 3: برآورده کردن الزامات زبان انگلیسی(یا فرانسوی).

برای برآورده کردن نیازهای زبان دانشگاه و تبدیل شدن از یک دانشجوی مشروط به یک دانشجوی معمولی، باید یک یا چند مورد از موارد زیر را انجام دهید:

  • یک برنامه فشرده زبان را تکمیل کنید.
  • رسیدن به نمره کیفی خاصی که توسط موسسه آموزشی در رابطه با مدارک TOEFL، IELTS و یا دیگر آزمون های مهارت انگلیسی انجام می شود.

مرحله 4: انتقال از پذیرش مشروط به پذیرش عادی و کامل.

پس از اتمام برنامه های زبان و برآورده کردن شرط زبان، شما به دانشگاه مربوطه منتقل خواهید شد و ویزای دانشجویی شما نیز به دانشگاه انتقال می یابد و پذیرش مشروط شما به یک پذیرش کامل در دانشگاه تبدیل خواهد شد. البته سایر شرایط شما برای اخذ ویزای تحصیلی از جمله شرایط مالی و... مجددا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: اینترنت
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1197

به "پذیرش مشروط چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرش مشروط چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید