پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 26 مهرماه 1401

به گزارش مجله آرنا، آسمان تهران امروز آفتابی و در بعضی ساعات ابری پیش بینی شده است و دما در طول شب از هفده درجه به مرور و در طول روز به سی درجه می رسد. کیفیت هوای تهران امروز در شرایط مطلوب قرار گرفته است.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 26 مهرماه 1401

به گزارش مجله آرنا، بر اساس آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان تهران برای روز های آینده، صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در ارتفاعات همراه با افزایش ابرناکی پیش بینی می گردد.

در ارتفاعات استان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب روز های سه شنبه و چهارشنبه به ویژه ارتفاعات فیروزکوه و آبعلی احتمال بارش های پراکنده برف و باران پیش بینی می گردد.

از امروز تا روز پنجشنبه (24 تا28 مهرماه) روند کاهش نسبی و از پنجشنبه روند افزایش تدریجی دما وجود خواهد داشت.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما 29 درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (26 مهرماه) آفتابی و در بعضی ساعات ابری با حداقل دمای 14 و حداکثر دمای 29 درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (27 مهرماه) آفتابی با حداقل دمای 14 و حداکثر دمای 25 درجه سانتیگراد و برای روز پنج شنبه (28 مهرماه) آفتابی و در بعضی ساعات ابری با حداقل دمای 16 درجه و با حداکثر دمای 26 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

شرایط آلودگی هوای تهران؛ کیفیت هوا به شرایط قابل قبول رسید

صبح امروز با توجه به وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و پراکندگی آلاینده ها کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت، هرچند افزایش تردد خودرو ها سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در بعضی منطقه ها پرتردد خواهد شد.

کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده ها را محدود خواهد نمود. تداوم این شرایط جوی و عدم وزش باد مؤثر هم زمان با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت دوشنبه سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در منطقه ها پرتردد در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 74 و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 101 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور برای چند روز آینده

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی و نفوذ هوای سرد به کشور، توصیه های مهم هواشناسی به کشاورزان 11 استان ارائه کرد.

بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در استان های گلستان، مازندران، گیلان، شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی ابرناکی، بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید و رعدوبرق روی می دهد.

سه شنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارش در استان های ساحلی همراه با وزش باد و کاهش دما تقویت شده و دریای خزر مواج می گردد. گستره بارش ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را در بر خواهد گرفت.

طی فردا در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می رود. روز چهارشنبه بارش ها در این منطقه ها کاهش یافته و فقط در ظهر چهارشنبه بارش خفیف و پراکنده روی می دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی روز های سه شنبه و چهارشنبه وزش باد در شمال شرق و شرق کشور افزایش می یابد و در بعضی منطقه ها وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش یینی شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 25 مهر 1401 بروزرسانی: 25 مهر 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2078

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 26 مهرماه 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 26 مهرماه 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید