چگونه بوهای بد را از محیط خانه حذف کنیم

به گزارش مجله آرنا، بوهای بد و ناخوشایند به دلایل متعددی در خانه ایجاد می شوند که در صورت استشمام می تواند بسیار آزار دهنده باشد. اگر همچین بوهایی در خانه شما وجود دارد بهتر است هر چه سریعتر به شناسایی علت و حذف این بوهای ناخوشایند باشید.

چگونه بوهای بد را از محیط خانه حذف کنیم

جهت دریافت خدمات نقاشی کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

ابندا از آشپزخانه آغاز می کنیم و سراغ اولین جایی که می رویم یخچال است. یخچال به دلیل نگهداری مواد غذایی مختلف می تواند بوهای مختلفی بخود بگیرد و در صورت گذشتن کم زمان مواد غذایی تازه مانند میوه های بوی نامطبوعی به خود میگیرند برای از بین بردن بوی یخچال بهترین چاره استفاده از جوش شیرین و قرار دادن مقداری از آن در داخل یخچال است. البته بهترین راه برای جلوگیری از بد بو شدن یخچال وارسی مرتب و هفنگی بخچال است تا مواد غذایی فاسد را شناسایی و دور بریزید.

گاهی اوقات پیش می آید که شما فراموش می کنید زباله هایتان را به بیرون ببرید و پس از مدتی که این کار را می کنید ممکن است سطل زباله تان همچنان بوی بد را به خود گرفته باشد همین امر سبب پخش شدن بوی بسیار بدی در آشپزخانه و کل خانه می گردد برای از بین بردن بوی زباله ناخوشایند کمی سرکه سفید به مناطقی که گمان می کنید بو از آن ها پخش می گردد اسپری کنید و سپس آنهارا پاک کنید. سپس سطل زباله را به محیط باز ببرید و با مواد شوینده کاملا بشویید و برای چند ساعت بگذارید در فضای باز بماند تا بو کاملا رفع گردد. توجه داشته باشید که ماهی یک بار حداقل سطل زباله را بشویید و سعی کنید از کیسه های کوچک تر بهره ببرید تا زود به زود مواد فاسد را به بیرون منتقل کنید.

بوی بد دیگر که در همه جای خانه رسوخ می نماید بوی سیگار است برای دفع بوی سیگار که در الیاف فرش و مبلمان شما نفوذ نموده مقداری جوش شیرین روی این سطوح بپاشید و بگذارید برای مدتی طولانی بماند سپس محیط را با جاروبرقی تمیز کنید اگر بو همچنان بو پابرجا بود چاره ایی ندارید جز استفاده از شامپو فرش در کل خانه.

اما مورد بعدی بوی قهوه است. قهوه زمانی که تازه دم است بسیار خوش بو است اما همینکه مدتی از آن می گذرد و داخل قوری باقی می ماند بوی بدی پیدا می نماید و باعث لک شدن قوری شما می گردد برای از بین بردن بو بد و لک قوری از ترکیب آب و سرکه بهره ببرید و بعداز کمی حرارت دادن به قوری آنرا بشویید.

برای از بین بردن بوهای بد درون کشوها باز هم می توانید از جوش شیرین بهره ببرید. ابتدا لباس های خود را خارج کنید سپس درون کشو مقداری جوش شیرین بپاشید و بگذارید برای چند ساعت بماند و سپس داخل آنرا تمیز کنید. می توانید داخل کشوهای خود از بوگیر هم بهره ببرید و آنرا همراه با لباس های خود درون کشو قرار بدهید.

منبع: اتاق
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 910

به "چگونه بوهای بد را از محیط خانه حذف کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بوهای بد را از محیط خانه حذف کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید