کامیونی پشت مرز ها نداریم، سخت گیری ترکمنستان و تاجیکستان

به گزارش مجله آرنا، وزیر امور خارجه گفت که مسائل پیش آمده برای کامیو ن های ایرانی در مرز با کشور های همسایه با کمک وزارتخانه های بهداشت و راه، حل شده و الان کامیونی پشت مرز ها نداریم که گرفتار باشد.

کامیونی پشت مرز ها نداریم، سخت گیری ترکمنستان و تاجیکستان

به گزارش گروه سیاسی مجله آرنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی اظهاراتی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا به تشریح مسائل پیش آمده برای تردد کامیون های ایرانی در مرز ها پس از شیوع کرونا پرداخت.

وی افزود: این مسئله ای است که تقریبا روزانه با آن مواجهیم، مخصوصا کامیون های ما که پشت مرز های کشور های همسایه با کشور های دیگر گیر می کنند.

وی افزود: کامیون های ما هر روز پشت مرز های ترکیه و همچنین پشت مرز های کشور های هم مرز با ترکیه گیر می کنند، الان بحمدالله بیشتر این موارد را با کمک دوستان در وزارت بهداشت و راه حل و فصل کردیم و الان کامیونی پشت مرز ها نداریم که گرفتار باشد.

وی یادآور شد: البته هر روز کامیون ها اضافه می شود و مجبوریم مشکل را حل کنیم.

ظریف با اشاره به کشور هایی که مرز های خود را بستند، گفت: آنجایی که مرز را بستند دو سه مورد هستند که با آن ها در تماس هستیم٬ خیلی ها را مثل ترکیه و آذربایجان و ارمنستان توانستیم کمک کرده و باز کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به سخت گیری های ترکمنستان و تاجیکستان اضافه کرد: ترکمنستان خیلی سخت گیری می کند و به سختی توانستیم دو کامیون از ترکمنستان عبور بدهیم. تاجیکستان هم خیلی سخت گیری می کند، چون تاجیکستان هنوز کیس کرونا ندارد، ولذا بسیار سخت گیری می کند، حتی برای عبور یک کامیون و در تلاش هستیم که این مسائل را حل کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 881

به "کامیونی پشت مرز ها نداریم، سخت گیری ترکمنستان و تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامیونی پشت مرز ها نداریم، سخت گیری ترکمنستان و تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید