70 درصد از دفاتر خدمات گردشگری در فارس تعطیل یا نیمه تعطیل است

به گزارش مجله آرنا، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس گفت: با شیوع بیماری کرونا 70 درصد از دفاتر خدمات گردشگری در فارس تعطیل و یا نیمه تعطیل و حدود 90 درصد از بانوان شاغل در این دفاتر بیکار شدند.

70 درصد از دفاتر خدمات گردشگری در فارس تعطیل یا نیمه تعطیل است

به گزارش از ، محمود فخری در نشست روسای صنف دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور که در شیراز برگزار گردید، گفت: ویروس کرونا لطمه زیادی به صنعت گردشگری وارد کرد و این امر سبب شد حدود 70 درصد از دفاتر خدمات گردشگری در فارس تعطیل و یا نیمه تعطیل و حدود 90 درصد از بانوان شاغل در این دفاتر بیکار شوند.

او با بیان اینکه نشست روسای صنف دفاتر خدمات گردشگری برای ارائه راه چاره و پیشنهاد های برون رفت از وضع موجود برگزار گردیده است، اضافه نمود: مطالب مطرح شده در این نشست که شامل راه چاره هایی همانند ارائه تسهیلات کم بهره به دفاتر، بخگرددگی مالیاتی و حمایت از تشکل های بخش خصوصی است در قالب بیانیه تنظیم و به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داده می گردد.

هادی شه دوست شیرازی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس هم اظهار کرد: استان فارس و شهر مقدس شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی دارای ظرفیت های بی بدیلی در گردشگری مذهبی، فرهنگی تاریخی، ادبی، طبیعی و سلامت است که در همه این زمینه ها ظرفیت ها و فرصت های بسیاری را دارد.

او به میهمان نوازی استان فارسی ها و شیرازی ها اشاره نمود و ادامه داد: در ایام بیماری منحوس کرونا آسیب های جدی را متحمل شده است که باید با برنامه ریزی برای بسته های تور های داخلی از ظرفیت گردشگران داخلی استفاده کنیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: استان فارس مظهر همدلی و اتحاد بین بخش دولتی و خصوصی است که می تواند الگوی تمام کشور در این زمینه باشد.

شه دوست شیرازی اضافه نمود: استان فارس بعلاوه در زمینه گردشگری مذهبی و ادبی یکی از قطب های کشور است که باید با یاری همه فعالان حوزه گردشگری برای رونق آن کوشش گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1700

به "70 درصد از دفاتر خدمات گردشگری در فارس تعطیل یا نیمه تعطیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد از دفاتر خدمات گردشگری در فارس تعطیل یا نیمه تعطیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید