کاهش 40 درصدی خرید گوشت قرمز

به گزارش مجله آرنا، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی می گوید:فعلا نه قیمت گوشت قیمت بالا رفته و نه نگرانی جدی ای درباره افت کاهش تولید دام وجود دارد. اما دلیل این مساله، کاهش 40 درصدی تقاضا برای خرید گوشت قرمز است. به عبارتی کاهش تقاضا سبب شده که فعلا قیمت گوشت تغییر نکند و نگرانی درباره تولید گوشت قرمز وجود نداشته باشد.

کاهش 40 درصدی خرید گوشت قرمز

به گزارش تجارت نیوز، بر اساس اعلام مرکز آمار، تولید گوشت قرمز در مردادماه، 37.1 هزار تن بوده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته رشد 41 درصدی را تجربه کرده است. از طرفی کاهش 40 درصدی تقاضای مردم باعث شده که قیمت گوشت نسبت به سال گذشته چندان گران نشود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی می گوید مصرف گوشت در برخی از مناطق اعیان نشین تهران به شدت افزایش یافته است؛ این در حالی است که در برخی از مناطق نیز مصرف این کالا کاهش چشم گیری داشته است.

علی اصغر ملکی درباره تاثیر بحران خوراک دام در افزایش قیمت گوشت به تجارت نیوز گفت: بحران خوراک دام در شش ماه نخست سال تاثیری در افزایش قیمت گوشت گوسفند نداشته است؛ چرا که به دلیل کاهش سطح درآمد ها تقاضای مردم برای خرید گوشت 40 درصد افت کرده است. در این شرایط فعلا اقشار مرفه جامعه مصرف گوشت شان بالا است.

ملکی اضافه نمود: از طرفی ذبح دام در ایام محرم و عید قربان کاهش یافت؛ فعلا نگرانی ای برای کاهش دام در کشور وجود ندارد. توصیه ما به مردم این است که در شرایط کرونا مراقب قاچاق گوسفندان ایرانی باشند؛ ممکن است در نیمه دوم سال به دلیل قاچاق گوسفند به سایر مرز ها با بحران کمبود دام و افزایش قیمت گوشت روبرو شویم.

او با اشاره به قیمت گوشت گوسفندی اظهار کرد: فعلا بازار گوشت آرام و بدون تلاطم است. اکنون قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی بدون دنبه بین 100 تا 105 هزار تومان فروخته می شود.

منبع: فرارو
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1157

به "کاهش 40 درصدی خرید گوشت قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 40 درصدی خرید گوشت قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید