کلاهبرداری اپرا در سه کشور دنیا

به گزارش مجله آرنا، شرکت اپرا که مدعی عرضه یک مرورگر اینترنتی ایمن است، حالا به اجرای طر ح هایی متهم شده که موجب نقض حریم شخصی و امنیت کاربران می گردد.

کلاهبرداری اپرا در سه کشور دنیا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی مجله آرنا به نقل از انگجت، آنالیز های موسسه هیندربرگ نشان می دهد که شرکت اپرا برنامه هایی را برای اجرا در سیستم عامل اندروید طراحی نموده که موجب نقض سیاست های فروشگاه گوگل پلی در زمینه حفاظت از حریم شخصی کاربران هستند.

برنامه های یادشده که CashBean، OKash، OPay و OPesa نام دارند، کاربرانی در کشورهای هند، کنیا و نیجریه را هدف قرار داده و برای دریافت وام طراحی شده اند. اما این وام ها نرخ بهره بالایی دارند و شیوه بازپرداخت آنها به گونه ای است که موجب ایجاد مسائل فراوان برای کاربران می شوند.

در شرایطی که ادعا می گردد با استفاده از این برنامه ها می توان وام های با نرخ بهره 33 درصد یا کمتر دریافت کرد، اما گاهی نرخ بهره وام های یادشده به رقم حیرت آور 438 درصد هم می رسد ودر حالی که ادعا می گردد زمان بازپرداخت این وام ها 91 تا 365 روز است، افراد در عمل بین 15 تا 29 روز برای بازپرداخت آنها وقت دارند.

در صورتی که افراد نتوانند طی مدت زمان معین شده وام دریافتی را بازپس بدهند،نرخ بهره به 876 درصد افزایش می یابد و اپلیکیشن های یادشده با ارسال پیغام هایی تهدیدآمیز برای افراد موجود در فهرست تماس هر کاربر موجب آزار و اذیت می شوند. اپرا هنوز واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 642

به "کلاهبرداری اپرا در سه کشور دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری اپرا در سه کشور دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید