کودک آزاری را به چه شماره ای اطلاع دهیم؟

به گزارش مجله آرنا، مدیرکل امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور از مردم خواست هرگونه کودک آزاری در خانه یا در خیابان را به اورژانس اجتماعی با شماره 123 اطلاع دهند و گفت: همه تماس ها بدون آنکه هویت تماس گیرنده تعیین گردد، فورا مورد آنالیز و پیگیری قرار می گیرد.

کودک آزاری را به چه شماره ای اطلاع دهیم؟

به گزارش مجله آرنا به نقل از ایرنا، محمود علیگو اظهار کرد: کودک آزاری در خیابان را به طور مثال می توان از ظاهر خونی و کبود کودک تشخیص داد و وظیفه انسانی همه افراد است که در صورت مشاهده چنین بچه هایی، موارد را به 123 اطلاع دهند.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده کودکی در خیابان که ظاهری خونی و کبود شده دارد و معلوم است که مورد ضرب و شتم قرار گرفته، پس از تماس با سامانه 123، چند دقیقه کودک را به بهانه گفت وگو نگاه دارند تا فرصت رسیدن ماموران اورژانس اجتماعی فراهم گردد.

مدیرکل امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور تاکید نمود: حساسیت مردم نسبت به کودک آزاری باید افزایش یابد تا از تبدیل آن به موقعیت خطرناک جلوگیری گردد.

علیگو با اشاره به قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و تمرکز آن بر بچه ها بزه دیده و موضوع خشونت و آزار بچه ها، اضافه نمود: وظیفه انسانی و شهروندی هر فردی است تا از بروز خشونت های حاد جلوگیری کند.

روز یکشنبه هجدهم خرداد ماه سال جاری، لایحه حمایت از بچه ها و نوجوانان در جلسه شورای نگهبان آنالیز و عدم مغایر با موازین شرع و قانون اساسی تشخیص داده شد. رئیس جمهوری نیز روز 24 خرداد قانون حمایت از اطفال و نوجوانان را برای اجرا به قوه قضائیه، وزارت دادگستری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور را ابلاغ کرد.

لایحه حمایت از اطفال و بچه ها سال 88 با پیشنهاد قوه قضاییه به دولت دهم کلید خورد و اکنون پس از 11 سال و در سال 99 پس از فراز و فرودهای بسیار به پایان رسید. قانونی که بسیاری از کارشناسان معتقدند می تواند خلأهای موجود در حمایت از بچه ها و نوجوانان را تا حد زیادی پر کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1028

به "کودک آزاری را به چه شماره ای اطلاع دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کودک آزاری را به چه شماره ای اطلاع دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید